Entrevista a la consellera delegada de Calsina Carré Transports & Logistics
Cristina Carré: «El futur del transport de mercaderies és l’intermodal»
«Arran de la falta de conductors, ara els trajectes llargs els fa el tren o el barco, i els curts, el camió».
«El mercat del Magrib és estratègic per al nostre creixement»
«Els nostres remolcs porten GPS per tenir-los localitzats en tot moment»
Especialitzat en el transport per carretera, Calsina Carré ha potenciat una intermodalitat amb el tren i el barco que ara li permet afrontar la falta de conductors i de capacitat. Això sí, Cristina Carré no s’oblida dels que exerceixen aquesta professió i ha posat en marxa un ‘hub’ a Pont de Molins en què els ofereix les mateixes comoditats que li agradaria trobar quan viatja per Europa.
-Han apostat per la intermodalitat. ¿Quin és el futur del transport?
-Apostem per la intermodalitat perquè creiem fermament que és clau en el futur del transport. És un complement de la carretera que ens ha aportat moltes solucions. Arran de la falta de conductors, ara els trajectes llargs els fa el tren o el barco i els curts el conductor. Això millora la seva qualitat de vida, ens permet atendre totes les peticions dels nostres clients i ajuda a cuidar el medi ambient. I podem dir que som líders en intermodal per la nostra traçabilitat. Fem el 100% del trajecte amb els nostres vehicles, que és un factor diferencial amb altres empreses de transport, i tots els nostres remolcs porten GPS per tenir-los localitzats en tot moment.
-¿Què els ha portat a apostar pel mercat magribí?
-El mercat del Magrib és estratègic per al nostre creixement. Ja fa més de vint anys que estem posicionats allà, i coneixem molt bé tant la logística com el transport i el país. Som de les poques empreses que podem donar un servei global d’Europa cap al Marroc i del Marroc cap a Europa, perquè tenim una flota marroquina pròpia que enllaça amb la nostra flota d’Europa. El nostre centre d’operacions es troba al costat de la Jonquera, a Pont de Molins (Girona), punt estratègic de sortida cap a Europa, i això fa més fàcil donar un bon servei als nostres clients. Ara estem invertint en un gran projecte al Marroc, amb un magatzem logístic, proveïment i aparcament per a camions que volem obrir el 2023.
-Hem començat parlant del futur del transport, ¿quin és el de Calsina?
Notícies relacionades-L’objectiu de Calsina no ha canviat, és créixer i, sobretot, mantenir la unitat familiar en el negoci, crec que és secret de l’èxit, al costat d’un equip humà compromès que són les persones que formen la nostra empresa, i lògicament escoltant i acompanyant els nostres clients i proveïdors, com hem fet sempre. Amb tot això, crec que el triomf està assegurat.
Apostar per un futur millor per als conductors, amb un projecte que ja està començant a funcionar, que és el ‘hub’ de Pont de Molins, tant per a la nostra flota com per a empreses externes de tot Europa. Ja estan aparcant aquí uns 150 camions de flotes externes, i volem ubicar 600 places més per donar als conductors un servei que quan jo estic per Europa m’agradaria molt que me’l donessin: proveïment, assistència, canviar una roda, oferir-los una càrrega de retorn, que puguin dutxar-se, menjar i aparcar en un recinte de màxima seguretat al costat de la Jonquera.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Rodalies va desprogramar més de 800 trens al setembre
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
- L’atenció primària Les infermeres de Catalunya critiquen la vacunació «improvisada» contra la grip en una jornada de concentracions
- Després de més de tres hores de reunió Junts decideix per unanimitat trencar amb el PSOE i les bases votaran dimecres i dijous
- El Zoo de Barcelona accelera la seva gran transformació amb l’horitzó al 2030: així seran els nous espais
- Anàlisi de la mala ratxa culer Seqüeles de la derrota al Bernabéu: Flick segueix amb el Barça desconfigurat
