Empreses

Bumerang entra a les cantines d’empresa de bracet de Sodexo

  • La ‘start-up’ de ‘tuppers’ reutilitzables per a restaurants testarà el seu sistema a l’Hospital del Mar i a l’IE Business School

  • La multinacional sueca Duni acaba d’adquirir un 20% del capital d’aquesta empresa amb seu a Barcelona

Bumerang entra a les cantines d’empresa de bracet de Sodexo
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Startups, economia digital, farmacèutiques, moda i cosmètica

ver +

Després d’una arrencada truncada per la pandèmia, dos girs i un intent de col·laboració amb Glovo, Bûmerang ha decidit provar sort en el segment de les cantines. Aquesta empresa catalana d’envasos reutilitzables per al ‘delivery’ (l’entrega de menjar a domicili) ha tancat un acord amb Sodexo per portar a terme una prova pilot a l’Hospital del Mar de Barcelona i a l’IE Business School de Madrid, on els treballadors rebran el menjar a través del sistema que planteja Bûmerang.

Es tracta d’una aplicació amb què un usuari es pot acostar a qualsevol dels negocis amb els quals l’empresa tingui acords, escanejar un codi QR i emportar-se el menjar en envasos que després haurà de tornar en un termini màxim de 15 dies, que si se sobrepassen acaben en multa. En el cas de les cantines d’hospitals, universitats i, en un futur, d’empreses, el funcionament serà el mateix.

«Amb el tema de la covid, les empreses grans que tenien cantina ho han passat a servir tot en envasos d’un sol ús», contextualitza el fundador i conseller delegat de Bûmerang, Oriol Segarra, que afegeix que el treballador ja no menja al menjador, sinó en el seu espai de treball particular i quan troba el moment. «Aquesta és una manera de fer-ho sense generar residus i amb una solució que és gratuïta», diu.

Aquest nou segment de negoci, que Segarra espera que serveixi per donar tranquil·litat econòmica a l’empresa, ve acompanyat d’un altre moviment estratègic: l’entrada al mercat de les cafeteries, amb gots també reutilitzables.

Per finançar tant moviment, Bûmerang acaba de tancar un acord amb la multinacional cotitzada sueca Duni, que s’ha quedat amb un 20% del seu capital a canvi d’una quantitat no revelada. Suficient, no obstant, per acompanyar la diversificació de negoci d’aquesta ‘start-up’ que aspira a acabar l’any amb una xarxa de 400 punts de recollida de menjar tant a Barcelona com a Madrid (ara en tenen 80) i 140.000 euros de facturació.

Estalvi de diners

Notícies relacionades

El model de negoci de la plataforma reposa en el que li cobra al restaurador, que ha passat de ser en origen una tarifa plana a un pagament per ús: és a dir, que només s’abona si algú s’emporta el menjar en un envàs Bûmerang. «És cert que [el restaurador] ha de fer un parell de tasques més: escanejar el recipient i netejar-lo, però també s’estalvien diners, perquè ara per ara els preus d’envàs compostable d’un sol ús estan pujant molt de preu i els de plàstic estan gairebé prohibits», afirma el seu fundador.

En paral·lel, la ‘start-up’ també està oberta a integrar-se directament amb aplicacions d’entrega de menjar a domicili com Just Eat o Glovo. De fet, la companyia va arribar a fer una prova pilot amb aquesta última que no es va arribar a consolidar, però Segarra no tanca la porta que aquesta via triomfi en un futur: «Tenim aquesta integració preparada per si en algun moment un ‘delivery’ vol incloure el sistema de Bûmerang en la seva oferta», afirma.