Relleu
José María Torres, nou president de Conpymes
El nou líder de l’organització substitueix José Luis Roca
fcasals45632722 economia jose maria torres numintec181028122629
José María Torres ha sigut elegit president de la patronal Conpymes durant l’assemblea general extraordinària celebrada per aquesta organització. Torres substitueix José Luis Roca, que ha estat durant més de quatre anys al capdavant del projecte.
El nou president va ser candidat a a presidir la Cambra de Comerç de Barcelona i després va formar candidatura conjunta amb Enric Crous, es planteja com a objectius primordials la representativitat real de les pimes a les diferents taules del diàleg social, així com la transició des de l’actual sistema econòmic al capitalisme inclusiu, un sistema productiu basat en la formació justa de preus, en la igualtat d’oportunitats, en el respecte al medi ambient i en la responsabilitat amb el nostre entorn social.
Torres, fundador de l’empresa tecnològica Numintec, ha estat molt vinculat durant tota la seva carrera al sector de les pimes. És vicepresident de la Fundació Pimec, voluntari directiu de l’Unicef i impulsor de la segona oportunitat a Europa, a més de campanyes en favor d’evitar l’expulsió de la gent gran del mercat laboral.
Notícies relacionadesDurant el discurs després de ser elegit va posar de manifest «la gran anomalia respecte a la resta d’Europa que pateix Espanya». «Aquí una sola organització ostenta la representació de tots els empresaris i tots sabem que les pimes i autònoms defensem interessos i tenim unes necessitats molt diferents que les de la gran empresa. No volem que s’apropiïn de la nostra veu entitats que no defensen els nostres interessos. Volem tenir veu pròpia».
La renovació de la presidència s’emmarca en els avenços de la patronal cap a la representació real de les pimes i autònoms, i també amb la posada en marxa de les comissions de treball per abordar les problemàtiques que afecten les pimes i autònoms en la seva activitat professional. Aquesta organització, de la qual la catalana Pimec és una de les impulsores, pretén ser el contrapès a la CEOE, que integra al seu torn Cepyme.
- DIJOUS A LES 11.15 Concert des de Viena
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Jerry Bruckheimer, productor de cinema: "Molts em van donar per mort, però he sobreviscut"
- CIRCULACIÓ Trànsit multarà des de l’1 de gener a qui no utilitzi la V16
- Aitana Bonmatí, de l’Olimp al quiròfan
- FUTBOL Els comptes del Barça i el Reial Madrid, a examen: mateixa despesa en sous, un deute incomparable
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Cap d’Any Unes 115.000 persones reben l’any 2026 a l’avinguda Maria Cristina de Barcelona
- Nova tragèdia al Pirineu: troben mort el muntanyenc atrapat a Bielsa després d’una nova allau
- A Crans-Montana, Valais Desenes de morts i un centenar de ferits en un incendi a la festa de Cap d’Any d’un bar en una estació d’esquí de Suïssa
