Bons resultats

Covestro eleva les vendes el 55,9% en el marc d’una conjuntura favorable

El benefici net es duplica i arriba als 472 milions d’euros

Covestro eleva les vendes el 55,9% en el marc d’una conjuntura favorable
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La multinacional alemanya Covestro va mostrar en el tercer trimestre d’aquest any els efectes d’un moment dolç per al sector químic. L’empresa, que recentment va inaugurar una nova planta a Barcelona, va registrar resultats d’excel·lència en el tercer trimestre. La demanda segueix robusta i els preus, alts. La xifra de vendes es va incrementar el 55,9%, fins a més de 4.300 milions d’euros (contra els aproximadament 2.800 milions d’euros de l’any passat). Els volums bàsics venuts van augmentar lleugerament (el 0,8%) però l’increment dels preus i aquesta demanda inacabable van permetre elevar la facturació i aconseguir un increment de l’ebitda del 89% fins als 862 milions d’euros, contra els 456 milions de l’any passat. Marges sòlids i increment de vendes addicionals procedents del negoci de resines i materials funcionals (RFM) adquirit a DSM l’1 d’abril del 2021. L’escassetat temporal de productes provocada per talls de producció imprevistos va llastar el potencial de creixement malgrat la demanda contínua i robusta; podia haver venut més si hagués produït més.

Segons l’empresa, els alts marges es poden atribuir a l’alça significativa dels preus de venda associada a una situació competitiva avantatjosa, cosa que ha permès a Covestro compensar de sobres l’augment dels preus de les matèries primeres. Com a conseqüència, el resultat net s’ha duplicat amb escreix en el tercer trimestre, fins als 472 milions d’euros (contra els 179 milions d’euros de l’any passat). El flux d’efectiu lliure operatiu ha pujat un 5,5% fins als 381 milions d’euros (contra els 361 milions d’euros de l’any passat). Els comptes de Covestro reflecteixen la situació actual de crisi d’oferta o logística amb recuperació de la demanda extraordinària, un desajust del qual moltes empreses s’estan veient beneficiades després d’una gestió adequada del seu negoci tenint en compte la competència.

«En el tercer trimestre hem sigut capaços de mantenir la tendència a l’alça del primer semestre i aprofitar l’alt nivell continuat dels preus. La demanda forta i constant dels nostres productes demostra que oferim als nostres clients les solucions que desitgen», afirma Markus Steilemann, CEO de Covestro. «La nostra cartera ens permet ocupar una posició ideal per respondre a la demanda creixent de solucions sostenibles, que estem en disposició d’atendre de forma encara més precisa gràcies a la nova estructura del nostre grup».

En vista del seu rendiment empresarial actual, Covestro ha revisat de nou el 8 de novembre la previsió per a tot l’any. Ara el grup anticipa un ebitda d’entre 3.000 i 3.200 milions d’euros per al 2021 en el seu conjunt (contra la forquilla de 2.700 a 3.100 milions d’euros prevista anteriorment). A causa de l’escassetat de productes, s’espera que el creixement dels volums bàsics en el seu conjunt aquest any se situï entre el 10 i el 12% (contra la forquilla del 10 i el 15% prevista anteriorment), dels quals 6 punts percentuals continuaran sent atribuïbles al negoci d’RFM.

Notícies relacionades

En vista de les iniciatives polítiques globals dirigides a reduir els gasos amb efecte d’hivernacle, Covestro anticipa un creixement de la demanda, especialment en els camps de la construcció energèticament eficient i l’electromobilitat. Per poder satisfer aquest augment de la demanda, Covestro s’ha proposat generar un creixement sostenible, i en el futur ajustarà les inversions de forma encara més uniforme en termes de rendibilitat i sostenibilitat com a part de la seva estratègia «Futur sostenible».

En conjunt, els resultats dels primers nou mesos del 2021 se situen molt per sobre dels de l’any passat, sobre els quals la pandèmia del coronavirus va tenir un gran impacte. La demanda sòlida i els alts preus de venda resultants van continuar prevalent. En els primers nou mesos del 2021, els volums bàsics venuts es van elevar un 11,9% (contra una caiguda del 7,9% dels primers nou mesos del 2020) i les vendes del grup van créixer un 50,2% fins a aproximadament 11.600 milions d’euros (contra uns 7.700 milions d’euros en els primers nou mesos del 2020), fonamentalment a causa de l’augment dels preus de venda.