Testimoni

Empleats a favor del teletreball: «He recuperat dues hores de la meva vida al dia»

  • Els gairebé 100 empleats del Grup Montaner poden treballar a distància fins a quatre dies a la setmana. L’empresa, per la seva banda, ha reduït la seva oficina a la meitat i estalvia en el lloguer

Empleats a favor del teletreball: «He recuperat dues hores de la meva vida al dia»

Joan Cortadellas

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿Si hagués de deixar de teletreballar i tornar 100% a l’oficina s’hi adaptaria? «Em costaria molt, la veritat. A tot s’hi adapta una, però estic molt a gust teletreballant. He recuperat dues hores de la meva vida al dia», explica Inma González, empleada aGrup Montaner. Aquest grup empresarial, d’uns 100 empleats i amb una facturació de 82 milions d’euros anuals, està especialitzat en la gestió de recursos humans, des dels cercatalents fins als serveis d’empreses temporals per a terceres empreses, i des de fa més d’un any ha pactat amb la seva plantilla una modalitat d’entre quatre i tres dies de teletreball a la setmana. «Hem guanyat en conciliació i en flexibilitat, la gent hi està molt a gust. Jo faig propaganda del teletreball entre la meva família i amics», explica González.

A Grup Montaner no van voler esperar ni la nova llei del teletreball i el setembre del 2020 ja van començar amb el primer programa pilot per acabar consolidant aquesta sortida d’emergència davant la pandèmia. «Com a empresa de recursos humans havíem de donar exemple. Vam voler avançar-nos a la llei perquè els treballadors no ho veiessin com una imposició», explica el director general, Joan Montaner. Van realitzar enquestes entre els treballadors, van detectar quines eren les demandes més comunes i van acabar perfilant aquests models de 4 (casa) + 1 (oficina) o 3 + 2, en funció de si l’empleat estava més de cara al públic o no. Ara preparen canvis per convergir i que tothom passi al 3 + 2. «Si confies en els teus empleats, la gent respon. No ho hem mesurat, però tots tenim la sensació que som més productius», afegeix.

Joan Montaner, director general del Grup Montaner. / Joan Cortadellas

Notícies relacionades

El Grup Montaner va aprofitar l’oportunitat que li brindava l’onada del teletreball per estalviar espai a l’oficina i desllogar la meitat de les instal·lacions de la seva seu a Barcelona. Al preu que va el metre quadrat, especialment al barri de les Corts, l’estalvi ha sigut considerable, segons explica Montaner. Com a contrapartida, als empleats se’ls ha habilitat el material per operar des de casa i una compensació de 10 euros al mes per les despeses derivades. «Al final cultivar uns valors és un avantatge competitiu per retenir el talent. Per a mi això de ‘l’actiu més gran d’una empresa són les persones’ no és una frase buida», afirma Montaner.

El teletreball suposa un repte operatiu per a les empreses, ja que han de combinar la coordinació entre els seus empleats alhora que respecten el seu dret a la desconnexió digital. El risc que treball a distància sigui sinònim d’hores extres gairebé cada dia existeix, tal com constata un recent informe d’Eurofound, que assenyala que els empleats tenen el doble de possibilitats d’acabar fent més de 48 hores a la setmana si operen des de casa que des de l’oficina. «Tenim tres franges estipulades d’hora i mitja al dia per a les reunions telemàtiques. Fora d’aquestes, si no és urgent, no hi pot haver reunions. Així evitem que s’allarguin», explica González. «Cada any fem un estudi de clima de les relacions en l’empresa. En l’última, el grau de satisfacció amb el nou model va ser del 89%, és el millor resultat dels últims quatre anys», explica el director general del Grup Montaner.