Inversió estrangera

L’alemanya Festo instal·la a l’Hospitalet el seu ‘hub’ mundial de venda digital

  • La companyia té 21.000 treballadors a 61 països i desembarca a la província de Barcelona acompanyada per la inversió de l’agència pública ACCIÓ

L’alemanya Festo instal·la a l’Hospitalet el seu ‘hub’ mundial de venda digital

Cedida

2
Es llegeix en minuts
EFE

L’empresa alemanya Festo, especialitzada en automatització de fàbriques i processos, ha inaugurat aquest dimarts el seu primer ‘hub’ mundial de vendes digitals, l’únic d’una empresa d’automatització industrial a Espanya, a les seves instal·lacions de l’Hospitalet de Llobregat. Amb una inversió de 2,6 milions d’euros i el recolzament del Programa d’Ajudes a Inversions empresarials d’Alt Impacte de l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat ACCIÓ, el nou ‘hub’ arrenca amb 22 professionals i la perspectiva d’arribar a la cinquantena d’aquí tres anys.

La inauguració del recinte ha comptat amb la participació del secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos, el membre del consell d’administració de Vendes de Festo, Ansgar Kriwet, i el director general de Festo Espanya i Portugal, Xavier Segura, entre altres directius de la companyia. Des d’aquest ‘hub’, l’empresa estudiarà el comportament i les necessitats dels seus usuaris i desenvoluparà projectes per impulsar i millorar les vendes digitals dels més de 300.000 clients que té repartits per tot el món, així com per atraure’n de nous.

Notícies relacionades

Sobre l’elecció de Barcelona com a seu del ‘hub’, Kriwet ha remarcat que s’han decantat per la capital catalana entre les més de 250 delegacions que la companyia té a tot el món pel seu ecosistema d’empreses emergents, el talent digital local i internacional present a la ciutat i pel «fort recolzament» de la Generalitat. En la mateixa línia, Segura ha emfatitzat que el personal contractat per formar part del ‘hub’ són «persones amb unes competències molt altes, un perfil molt complicat de trobar en qualsevol altra ciutat europea», i que a Barcelona van poder trobar-les «enmig de la pandèmia». D’aquesta vintena de professionals, Segura ha destacat que procedeixen de 9 països diferents, però que el 50% són catalans.

«Festo és una de les empreses líders en el seu sector a Europa. És una gran notícia que decideixi créixer des de Barcelona per a tot el món amb l’obertura d’un ‘hub’ tecnològic a la capital catalana. És una mostra que Catalunya és una economia competitiva i que té els actius necessaris per oferir valor a les empreses més innovadores del món», ha remarcat Castellanos. Amb 21.000 treballadors repartits en 61 països, 175 d’ells a la península Ibèrica, Festo compta amb 210 sucursals, comercialitza els seus productes i serveis a 176 països i va facturar 3.070 milions d’euros el 2019.