AUTOMOCIÓ

El Grup Volkswagen crearà una planta de bateries a l’Europa de l’Est

  • El Grup Volkswagen decidirà a principis de l’any que ve el país que allotjarà la seva quarta planta de bateries, amb la República Txeca com a principal candidata.

  • Skoda està treballant perquè la factoria es faci en territori txec, tot i que països com Eslovàquia, Polònia i Hongria també són candidats.

El Grup Volkswagen crearà una planta de bateries a l’Europa de l’Est

Skoda

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Grup Volkswagen anunciarà durant el primer semestre del 2022 a quin país crearà la quarta de les sis plantes de bateries que preveu tenir a Europa el 2030. La República Txeca, on té la seu Skoda, competeix amb Eslovàquia, Polònia i Hongria per allotjar la factoria, que proveirà de bateries principalment la marca de Mladá Boleslav. Aquesta nova fàbrica hauria de començar a produir el 2027 seguint l’estela de les de Suècia, Salzgitter (Alemanya) i la del sud d’Europa, amb Espanya com a principal candidat a aixecar-la gràcies als esforços de Seat per impulsar la indústria espanyola.

La construcció d’aquestes plantes de bateries s’emmarca en els plans del Grup Volkswagen de disposar d’una capacitat de producció anual de 240 gWh el 2030 per satisfer la demanda de les seves marques durant la seva electrificació. La idea del consorci alemany és disposar de sis localitzacions per a aquell any repartides per tot el continent i així reduir al màxim la dependència de tercers per disposar de bateries, el component clau dels cotxes elèctrics.

La voluntat de Skoda és atraure la fàbrica de bateries a la mateixa República Txeca, una cosa que simplificaria processos logístics i impulsaria l’atractiu del país europeu de cara a futures inversions. Herbert Diess, conseller delegat del Grup Volkswagen i Thomas Schmall, responsable de tecnologia del comitè executiu del Grup Volkswagen, conseller delegat de Volkswagen Group Components i president del consell d’administració de Seat, van visitar aquesta setmana la República Txeca per reunir-se amb els responsables de Skoda i amb Karel Havlíček, ministre d’Indústria txec, per conèixer les estratègies del país en matèria d’electrificació. De moment, el grup automobilístic va firmar amb les autoritats locals un pla per instal·lar milers de punts de càrrega públics per a cotxes elèctrics a les principals carreteres del país per al 2025.

Skoda ja produeix elèctrics

Notícies relacionades

La planta de Mladá Boleslav de Skoda va ser una de les elegides pel Grup Volkswagen per produir la primera generació de vehicles elèctrics basats en la plataforma MEB, al costat d’altres fàbriques com la de Zwickau a Alemanya o la de Chattanooga als Estats Units. A la factoria txeca, la marca ja produeix l’Enyaq iV, el seu primer elèctric, un tot camí desenvolupat sobre l’esmentada arquitectura, la mateixa que serveix de base per al Volkswagen ID. 3, l’ID. 4 o el Cupra Born, entre d’altres.

Paral·lelament, Skoda ja ha iniciat l’electrificació de la resta de models de la seva gamma, amb versions híbrides endollables de les berlines Superb i Octavia i, com va anunciar Thomas Schäfer, conseller delegat de Skoda, després de la visita de Diess i Schmall, està treballant per convertir la República Txeca «en un centre de mobilitat elèctrica». «La nostra missió és assegurar la feina i crear nous llocs de treball mentre el país emergeix més fort del procés de transformació de la indústria», va afegir el directiu, que va tancar assegurant que «Skoda està preparada per contribuir».