Obsequis

Regals publicitaris: l’opció preferida de les marques per fidelitzar clients

Rebre marxandatge facilita el coneixement de la marca entre els consumidors i atrau terceres persones

Els impactes aconseguits amb aquest tipus de campanyes són un altre dels avantatges que les fa atractives

Els regals publicitaris són una de les millors maneres de donar a conèixer una marca amb moltes impressions

Els regals publicitaris són una de les millors maneres de donar a conèixer una marca amb moltes impressions / Archivo

5
Es llegeix en minuts

Un encenedor, un bolígraf, un clauer o una cartera amb el logotip d’un comerç o marca. El marxandatge és un clàssic. És igual si es tracta del bar de sota de casa o de l’empresa on es treballa, però no és estrany rebre aquest tipus d’obsequis en qualsevol moment de l’any. Els regals publicitaris són una de les millors maneres de fidelitzar clients i donar a conèixer la marca, més enllà de la publicitat més coneguda com les xarxes socials, els cartells publicitaris, els estands i, fins i tot, els anuncis en diaris.

En el dia d’avui, amb un mercat publicitari sobreexplotat, és molt difícil arribar realment al consumidor i aconseguir que un missatge cali per crear confiança abans de convertir-se en client. Els regals publicitaris, no obstant, són una manera excel·lent per atraure i, fins i tot, fer que terceres persones coneguin una marca. Segons les dades d’ASI Impression Study, el 84% de les persones que han rebut algun tipus de marxandatge recorda el nom de la marca que l’hi ha donat.

Però la xifra de persones que coneixen el nom de l’empresa que l’ha regalat, no és l’únic benefici: el 78% dels seus destinataris recomanarien aquesta marca a altres persones que, potser, no coneixen la marca. «Aquests obsequis poden utilitzar-se en multitud d’estratègies de comunicació i poden destinar-se a diferents públics, inclusivament els mateixos empleats», assegura Diederik de Koning, CEO de Gift Campaign, una empresa que es dedica al mercat dels regals publicitaris.

¿Per què és beneficiós donar regals publicitaris?

¿Per què és beneficiós donar regals publicitaris?Entregar aquest marxandatge permetrà establir una connexió amb l’usuari fins i tot abans que faci una compra. «A més, quan porti o utilitzi l’esmentat objecte aquest serà susceptible de ser vist per d’altres, per la qual cosa es genera un efecte propaganda de la marca impresa», explica de Koning.

Un altre element, que és molt important i en el qual aquest tipus d’obsequis té molts beneficis, és en el Gross Rating Points (GRPs), una manera de mesurar els impactes que té la campanya per cada 100 persones del públic objectiu a qui s’adreça. «Cada vegada que se subjecta un bolígraf amb les mans, quan una tassa està en una taula, quan s’emporta una bossa al transport públic... Es genera una gran quantitat d’impressions i ajudarà que moltes persones s’interessin per l’entitat», apunta el CEO de Gift Campaign.

Així mateix, una de les grans característiques d’aquests articles és la seva versatilitat a nivell d’adaptabilitat al pressupost, mides, formes, colors, funcionalitats, prestacions i imatge de la companyia.

Publicitat postpandèmia

Publicitat postpandèmiaDesprés de la irrupció de la pandèmia, que ha provocat la necessitat de reinventar les estratègies de màrqueting, s’ha necessitat més que mai recórrer a mètodes econòmics però efectius per poder arribar als usuaris. És allà on els regals publicitaris juguen un paper clau.

Però, ¿quina és la clau que demostra l’efectivitat d’aquesta acció? La resposta és senzilla: La llei de la reciprocitat. «Quan es rep un regal, existeix un sentiment intrínsec de voler tornar alguna cosa a canvi. Així mateix, cada vegada que algú vegi l’objecte en qüestió, serà una impressió addicional, generant interès per l’entitat i, per tant, podent portar futures vendes», destaca Oriol Badia, soci fundador de Gift Campaign. A més, es tracta d’una campanya molt polivalent, sobretot, en l’aspecte econòmic. No és difícil comptar amb una gran quantitat de bolígrafs i bosses, per exemple, perquè un públic considerable conegui la marca i, així, aconseguir augmentar-ne la notorietat.

Una altra de les millors maneres de practicar el marxandatge és entregant-lo als empleats/ Arxiu

Si, a més, l’objecte entregat és útil per a la persona, la percepció sobre la companyia serà més positiva, ja que realment s’estarà aportant un valor afegit. Cal afegir que, depenent del detall, la durada potencial dels impactes visuals serà una o una altra. Per exemple, un calendari o una agenda duraran 365 dies, per la qual cosa en aquell període s’asseguren més impressions. Però si hi ha una cosa essencial, és conèixer bé l’audiència a la qual es dirigirà la campanya per poder aportar-los alguna cosa d’utilitat, de manera que utilitzin sovint el regal i pugui ser vist per d’altres.

Aquesta estratègia està tenint molta importància després de l’aparició de la Covid-19. El mercat publicitari s’ha reinventat i ha creat mascaretes personalitzades, gels, tovalloletes, pantalles i molts més objectes d’higiene i prevenció. D’aquesta manera, s’aconsegueix mostrar preocupació per la seguretat i comptar amb una eina de propaganda a baix cost. Si li hi sumem el retorn dels esdeveniments com les fires, que són una gran oportunitat per donar a conèixer les empreses, s’estarà recalcant la importància d’aquests detalls.

Avantatges de regalar obsequis personalitzats a clients

Avantatges de regalar obsequis personalitzats a clientsIndependentment de si són clients actuals o potencials, els regals publicitaris poden servir en multitud d’ocasions. A Gift Campaign en destaquen les següents:

-  Mostrar atenció i cura per la persona, independentment de si ja ha adquirit productes o no.

-  Estrènyer llaços, tant si està fidelitzat el consumidor com si no.

-  Crear un vincle que permeti relacions comercials, com és el cas d’una reunió per presentar els serveis d’una companyia.

-  Associar la marca a una experiència positiva.

-  És econòmic.

-  És una de les accions publicitàries amb més retorn de la inversió.

-  Es podria convertir el client en un ambaixador de marca de manera indirecta si porta el producte de forma habitual i és vist per terceres persones.

Avantatges de regalar marxandatge corporatiu a empleats

Avantatges de regalar marxandatge corporatiu a empleatsPerò no només els clients són un públic essencial, també els empleats són un ‘target’ adequat per a aquests detalls. Bé sigui com a part d’un lot de benvinguda o, senzillament, per aportar-los objectes que necessitaran en el seu dia a dia.

-  Ajuden a integrar de manera més eficaç el treballador.

-  Permeten aportar material que puguin necessitar diàriament.

-  Hi ha més unitat al tenir tots els mateixos objectes i no haver-hi distincions.

-  Tal com passa amb els possibles clients, si l’empleat porta el marxandatge es crearà notorietat de marca.

-  Es mostra un sentiment de preocupació pel benestar del personal.

-  Possibilitat de fer-los per agraïment del seu esforç.

-  Millora la sensació de pertinença a l’empresa.