Pla de renovació de flota

Renfe prioritzarà les tecnologies netes com l’hidrogen ‘verd’ en la compra de trens

La companyia tornarà a licitar la compra de 72 trens pendents d’adjudicació per valor de 1.300 milions per buscar una «eficiència energètica més gran»

L’empresa ha comprat ja 248 trens l’últim any per valor de 3.000 milions, un 78% del pla de renovació ideat per l’empresa

20140310 jlr 10

20140310 jlr 10 / JOSE LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts

Canvi de plans a Renfe. El Consell d’Administració ha decidit tornar a licitar la compra de 72 trens de Mitjana Distància i Rodalies pendents d’adjudicació per prioritzar les energies netes. Aquests contractes, que suposaven un import total superior als 1.300 milions d’euros, seran substituïts per noves licitacions en els pròxims mesos per a l’adquisició de trens amb tecnologies com l’hidrogen per circular per vies no electrificades.

«La decisió del Consell d’Administració respon al compromís amb la responsabilitat ambiental de Renfe per continuar reforçant el tren com el mode de transport de viatgers i mercaderies més eficient en termes de consum d’energia i emissions de CO2. A més, suposa adherir-se a la clara aposta de les institucions europees i espanyoles per les energies netes i, en particular, per l’hidrogen renovable, que s’ha plasmat en l’aprovació de diferents plans i en un desenvolupament normatiu relatiu al combustible que, no només penalitza la utilització dels combustibles fòssils, sinó que limiten la utilització d’aquests a l’any 2050», exposa en un comunicat la companyia.

Notícies relacionades

Les licitacions de trens per a Mitjana Distància i Rodalies pendents d’adjudicar no excloïen la possibilitat que la tracció per circular en vies no electrificades sigui mitjançant tecnologia amb combustibles fòssils (trens duals). «L’adquisició de material dièsel seria contradictori amb la responsabilitat social i mediambiental de Renfe i, alhora, suposaria una compra d’uns actius que podrien no poder rendibilitzar-se, ja que la seva vida útil es veuria considerablement afectada per les limitacions als gasos amb efecte d’hivernacle», assegura l’empresa.

Renfe ha adjudicat contractes per a compra de material rodador, emmarcats en el pla de renovació de flota posat en marxa l’any passat i que suposaran la renovació de, aproximadament, el 50% dels trens dedicats al servei públic. Del pla inicial, Renfe ha comprat ja l’últim any 248 trens per valor aproximat de 3.000 milions d’euros, un 78% del pla. Els 72 trens pendents d’adjudicar, el 22% del total, es tornarà a licitar en els pròxims mesos. D’altra banda, afegeix la companyia, està previst adjudicar pròximament un contracte per a la compra de 40 caps motors que aniran destinats a les diferents línies d’Alta Velocitat.