Amb bosses reciclables

Mercadona reafirma la seva política per reduir residus i plàstics

La cadena elimina els productes de plàstic d’un sol ús i els substitueix per d’altres sostenibles

Mercadona trepitja laccelerador verd

Mercadona trepitja laccelerador verd

3
Es llegeix en minuts

Mercadona manté la seva estratègia d’eliminar els productes d’un sol ús de plàstic a totes les botigues de la cadena i assegura que ja han sigut substituïts per d’altres fets de materials sostenibles. La cadena propietat de l’empresari valencià Juan Roig ofereix ja un nou parament fabricat amb materials reciclables, com el cartró, la fusta, la canya de sucre i el plàstic, de diversos usos, que a més es pot rentar al rentaplats. Els nous productes de parament de Mercadona són, a més, reciclables, que és un altre dels compromisos adquirits a través de l’Estratègia 6.25: que tots els residus puguin reciclar-se i tenir una segona vida.

Per facilitar als clients el reciclatge, els envasos que emboliquen el nou parament incorporen un pictograma que indica el contenidor on s’han de dipositar. La companyia impulsa d’aquesta manera l’economia circular oferint als seus ‘caps’ (clients) una categoria de productes d’ús eficient i sostenible. Amb la culminació d’aquesta segona acció, Mercadona deixa d’utilitzar 3.000 tones de plàstic a l’any, cosa que equivaldria a 120 camions, detalla l’empresa valenciana en un comunicat. La cadena, «fidel» al seu compromís ‘Sí a continuar cuidant el planeta’, desenvolupa des de fa més de dos anys l’Estratègia 6.25 per reduir el plàstic i gestionar de forma adequada els seus residus, que es concreta en sis accions a desenvolupar fins al 2025.

La companyia va decidir invertir més de 140 milions d’euros en quatre anys a l’Estratègia 6.25, que té el triple objectiu per al 2025 de reduir un 25% el plàstic, fer tots els envasos reciclables i reciclar tots els residus plàstics generats a les seves instal·lacions. Aquesta estratègia s’està portant a terme a través d’un total de sis accions que comporten modificacions en diferents processos de la companyia, des del redisseny dels envasos del futur en coordinació amb els proveïdors, l’adaptació de les botigues i la logística, la gestió de residus, etc.

Fora bosses de plàstic

El gener passat es va assolir la primera fita de l’estratègia: eliminar les bosses de plàstic d’un sol ús de totes les seccions de les botigues físiques i en el servei a domicili i ‘online’. Ara, la cadena ofereix als clients bosses compostables –fabricades a partir de fècula de patata– que s’han de dipositar al contenidor de matèria orgànica, com indica el pictograma que s’hi ha inclòs amb la intenció de facilitar als clients la separació i reciclatge dels seus residus. Aquest símbol també s’ha incorporat a la resta de bosses de la línia de caixes, on Mercadona disposa des de fa temps de tres opcions reutilitzables i sostenibles. El compliment d’aquesta primera acció de l’Estratègia 6.25 suposa una reducció de 3.200 tones de plàstic a l’any.

Notícies relacionades

Per portar a terme la reducció de plàstic als envasos, l’acció 3 de l’estratègia, l’empresa desenvolupa diferents estratègies, com l’eliminació del plàstic i substitució per altres materials; la reducció, la reutilització o la incorporació de material reciclat per disminuir l’ús de materials verges, i fomentar l’economia circular. La cadena va començar a treballar en aquesta estratègia el 2019 implicant tots els treballadors de l’empresa en el repte de Continuar Cuidant el Planeta i fent més sostenibles diferents processos de la cadena de muntatge. L’empresa compta amb un equip de treball que coordina totes les àrees d’actuació de l’Estratègia 6.25 i està format per treballadors dels diferents processos de la companyia, com Botigues, Prescripció, Informàtica, Compres, Logística, Financer, Relacions Externes i Obres.

Mercadona ja ha adaptat 72 botigues d’Espanya i Portugal al model Tenda 6.25, que s’anirà estenent a tota la cadena durant el 2021. Aquests centres, on ja es poden observar avanços de l’estratègia, tenen per objectiu escoltar l’opinió de clients i treballadors respecte a totes les accions que l’empresa està desenvolupant. Durant aquest temps s’han rebut més de 5.000 opinions i suggerències, tant de clients com de treballadors, que estan contribuint a millorar l’aplicació de les diferents accions definides per reduir el plàstic i impulsar l’economia circular.