AUTOMOCIÓ

Les vendes de motos i vehicles lleugers cauen un 39,2%

  • Les restriccions de mobilitat proposades per frenar la pandèmia del coronavirus i la borrasca ‘Filomena’ van condemnar el mercat de motos i vehicles lleugers a una caiguda del 39,2% al gener

  • Van ser en total 9.073 unitats matriculades, 8.533 de les quals van ser motos, un 40,5%, i 540 vehicles lleugers, un 8,9% menys

Rampa d’accés a la zona d’aparcament reservada a les motos a la plaça de Catalunya.

Rampa d’accés a la zona d’aparcament reservada a les motos a la plaça de Catalunya. / JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts

Les dades relatives al mercat de motocicletes i vehicles lleugers confirmen que el gener ha sigut un mes nefast per al mercat de vehicles a Espanya. A la caiguda del mercat de turismes i tot terrenys i la del mercat de vehicles alternatius, s’uneix un altre important descens, del 39,2% segons l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor), en el de motos i vehicles lleugers.

L’Anesdor atribueix a les restriccions proposades per frenar la tercera onada de la pandèmia del coronavirus, així com a la borrasca ‘Filomena’, el pobre rendiment del mercat al gener. Amb, a més, dos dies feiners menys que el 2020, el mes passat se’n van vendre només 9.073 unitats. «Al sector de la moto hi ha una estacionalitat marcada i els mesos d’hivern són temporada baixa», admet José María Riaño, secretari general de l’Anesdor, que lamenta que «ha sigut un mes negatiu en tots els aspectes per al sector per les restriccions de mobilitat, que impedeixen la dinàmica normal de les vendes, i per l’impacte del temporal de neu».

Per tipus de vehicle

Segons les dades de l’Anesdor, en total van ser 4.456 les motocicletes entregades el mes passat, cosa que va suposar un descens del 26,7% respecte al mateix mes de l’any 2020. Amb 810 unitats venudes, les vendes de ciclomotors van cedir un 58,8%, mentre que les d’escúters van fer baixar un 48%, fins a les 3.267 unitats. En total, el mercat de motos va caure un 40,5%, amb 8.533 unitats, únicament 391 de les quals van ser elèctriques, un 62% menys.

Notícies relacionades

Per la seva banda, es van vendre únicament 540 vehicles lleugers, un 8,9% menys, desglossats en 109 tricicles, un 44,1% menys; 195 quadricicles lleugers, un 11,8% menys, i 236 quadricicles pesants, un 33,3% menys.

Malgrat el mal inici d’any, Riaño estima, amb optimisme, que «és evident que vivim una gran incertesa econòmica a curt i mitjà termini, però encara creiem que el 2021 serà un millor any per al sector de la moto i els vehicles lleugers que el 2020».

Temes:

Motos