reindustrialització

La falta de recanvi per a Nissan inquieta els treballadors, que amenacen amb noves protestes

  • Els sindicats estudien mobilitzacions durant la campanya electoral catalana i critiquen la «descoordinació» de les administracions

  • Fins al març no es donaran per tancats tots els candidats i la decisió final sobre la companyia que iniciarà un nou projecte pot no arribar fins al setembre

La falta de recanvi per a Nissan inquieta els treballadors, que amenacen amb noves protestes
2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Inquietud i malestar entre la plantilla de Nissan a Catalunya a causa de la falta d’avenços en la taula de reindustrialització per buscar un successor a la firma automobilística japonesa. El comitè d’empresa en bloc ha comparegut aquest dimarts en roda de premsa per criticar la «descoordinació» entre administracions, la falta d’iniciativa per part de Nissan per promoure un projecte que agafi el testimoni després del seu tancament i la proliferació de projectes alternatius per instal·lar una fàbrica de bateries en territoris veïns. «Si algú pensa que el conflicte de Nissan s’ha acabat s’equivoca i molt», han declarat els representants dels treballadors, que estudien mobilitzacions coincidint amb la campanya electoral catalana.

La comissió de reindustrialització de Nissan (formada pel Govern, la Generalitat, Nissan i els sindicats) tindrà les bústies obertes per rebre possibles projectes fins al març. I Nissan, segons va avançar La Tribuna de Automoción, s’ha fixat el 30 de setembre per escollir quin li sembla més adequat i activar el relleu. Uns terminis que han provocat el rebuig unànime dels representants dels treballadors, ja que situen l’inici de la successió de Nissan a tan sols dos mesos del dia de tancament ja anunciat per la firma nipona: el 31 de gener. «La plantilla està bastant nerviosa», han reconegut els sindicats.

CCOO, UGT, USOC i CGT han comparegut aquest dimarts en roda de premsa per apressar l’Administració a accelerar els terminis per tenir tancat el pacte amb una empresa que garanteixi un nou projecte industrial per a les plantes de Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu per al manteniment de l’activitat productiva. Places en què actualment Nissan fa servir de manera directa a 2.500 treballadors i que, sumant els llocs de treball indirectes, s’elevarien fins a prop de 16.500 llocs de treball; segons càlculs de la mateixa empresa.

Competidors des de França, fins a València o Aragó

El retrat robot del successor ideal de Nissan per als sindicats és un fabricant de bateries. «Busquem un projecte que cobreixi el que abandona Nissan», han resumit. Degut a la necessitat de mà d’obra que necessita, en comparació a projectes com el logístic, a més de les possibilitats d’encaix en el teixit productor automobilístic que ja hi ha a Espanya. Allà ha sonat el nom de la sud-coreana LG Chem, que estudia instal·lar a Europa una nova planta d’aquest estil. No obstant, fabricants com Renault també sondegen aliances en aquest terreny i pretenen atraure a França la construcció d’instal·lacions d’aquest tipus.

Notícies relacionades

I no només de França arriben els competidors, València i Aragó també han manifestat el seu interès per atraure la implantació d’una fàbrica de bateries als seus territoris, aprofitant el possible impuls de recursos de la fons europeus; tal com han reconegut aquest dimecres els sindicats. Allà les centrals exigeixen més coordinació entre el Ministeri d’Indústria i el Departament de Empresa de la Generalitat, que en els últims dies han creuat retrets (especialment el conseller Ramon Tremosa) sobre els fons disponibles per atraure i retenir projectes industrials. «No veiem aquesta coordinació tan famosa que ells van dient», han criticat els sindicats.

És per això que, aprofitant la campanya electoral per al Parlament de Catalunya que comença la setmana vinent, els sindicats estudien reactivar les protestes.

Temes:

Nissan Ocupació