La borsa de l’1 de febrer del 2021
Les borses europees van començar el mes de febrer amb una alça de les compres després de les correccions del primer mes de l’any. L’Ibex-35 va acabar amb una pujada del 0,52% fins als 7.798,2 punts, gairebé en la cota psicològica dels 7.800 punts. No van quedar clars durant la jornada els indicadors a tenir en compte, tot i que l’evolució i consistència de les dades industrials i els preus guien les decisions. En el cas del ‘parquet’ espanyol, els valors que van semblar gaudir de les decisions de compra van ser els més castigats en els últims dies. La pujada més gran la va presentar PharmaMar (+7,81%), després de presentar noves dades sobre l’eficàcia de Zepzelca (lurbinectedina) en combinació amb irinotecan per al càncer de pulmó. Per darrere, han destacat els ascensos de Cellnex (+2,59%), Meliá (+2,04%), Endesa (+1,94%), ACS (+1,91%), Ferrovial (+1,84%) i ArcelorMittal (+1,8%).
Han finalitzat en vermell Siemens Gamesa (-3,1%), Grifols (-2,67%) o Repsol (-1,75%). Banco Sabadell va caure l’1,33% després d’anunciar un benefici de dos milions el 2020, un 99,7% menys, al proveir 2.275 milions per la crisi derivada de la Covid-19, executar plans de reestructuració a Espanya i el Regne Unit i completar vendes d’actius problemàtics. Els inversors segueixen pendents de l’evolució de la Covid-19 i el seu impacte econòmic a Europa, així com de les noves restriccions i de la campanya de vacunació, el ritme de la qual s’espera reactivar aquesta setmana després dels retards.
La resta de borses europees van acabar en positiu, amb ascensos del 0,92% per a Londres, de l’1,16% per a París, de l’1,41% per a Frankfurt i de l’1,17% per a Milà. El barril de petroli West Texas Intermediate (WTI), de referència per als Estats Units, cotitzava en 52,95 dòlars, mentre que el cru Brent, de referència per a Europa, marcava un preu de 55,89 dòlars. Finalment, la cotització de l’euro davant el dòlar es col·locava en 1,2079 ‘bitllets verds’, mentre que la prima de risc espanyola seguia en 61 punts bàsics, amb l’interès exigit al bo a deu anys en el 0,094%.
- FUTBOL Daltabaix amb el límit salarial del Barça: LaLiga el rebaixa en més de 100 milions d’euros
-
Ofert per
- El robatori de coure a Montjuïc deixa a les fosques un miler d’esportistes
- Aquest cap de setmana L’arribada d’un raig polar aquest cap de setmana provocarà un descens tèrmic de fins a 10 graus i donarà pas a la tardor de forma abrupta
- Llibertat d’expressió La cancel·lació de l’humorista Jimmy Kimmel crispa el debat sobre la deriva autoritària als EUA
- TRANSPORT PÚBLIC Restablerts els trens AVE entre Madrid i Barcelona per un incendi pròxim a la via
- Llibertat d’expressió La cancel·lació de l’humorista Jimmy Kimmel crispa el debat sobre la deriva autoritària als EUA
- Aquest cap de setmana L’arribada d’un raig polar aquest cap de setmana provocarà un descens tèrmic de fins a 10 graus i donarà pas a la tardor de forma abrupta
- Meteorologia Catalunya activa l’alerta del pla Inuncat per la previsió de fortes pluges diumenge
- Proposta de sentència L’advocat general de la UE donarà a conèixer les seves conclusions sobre l’amnistia el 13 de novembre