CINQUENA INVERSIÓ A CATALUNYA

Amazon instal·larà un nou centre logístic a Martorelles

La instal·lació ocuparà 30.000 metres quadrats i crearà 650 llocs de treball en tres anys

Es tracta de la quarta inversió del gegant de comerç electrònic a Catalunya

3
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Amazon segueix amb la seva aposta per CatalunyaCatalunya. El gegant del comerç electrònic ha anunciat l'obertura d'un nou centre logístic, i ja en van quatre, a Martorelles (Vallès Oriental). El centre donarà feina a 650 persones en tres anys, i comptarà amb una superfície de 30.000 metres quadrats.

Amazon s'instal·larà en quatre naus del parc logístic Martorelles Logistic Park, i la intenció de la firma és que el nou centre estigui operatiu aquest mateix any, a la tardor. La superfície que ocuparà és l'equivalent a quatre camps de futbol, i quan entri en funcionament donarà feina a unes 200 persones.

El nou centre estarà dedicat a l'operativa principal d'Amazon i al 'marketplace' (pimes que utilitzen la web d'Amazon per vendre els seus productes). Segons fonts de la companyia, i malgrat que a la tardor també s'inaugurarà el centre logístic del Prat, el creixement de la companyia a Espanya i el sud d'Europa fa que l'empresa estigui multiplicant els centres per donar servei al Sud d'Europa. En el nou centre s'enviaran paquets als clients i també s'emmagatzemaran articles de les pimes que venen per Amazon -només l'any passat va augmentar un 70% el nombre de pimes que utilitzen la plataforma-. "La ubicació de Martorelles és estratègia: al costat de la C-33 i de l'AP-7", expliquen les mateixes fonts. Això permetrà servir comandes no només a Espanya, sinó també a clients de la resta del sud d'Europa.

“El centre de Martorelles s'integrarà en la xarxa logística europea d'Amazon, formada per 31 centres en set països, per continuar incrementant la nostra selecció de productes, atendre la demanda creixent dels nostres clients i donar suport a l'expansió internacional de cada vegada més empreses, moltes de les quals petits negocis", ha destacat Fred Pattje, director d'operacions d'Amazon per a Espanya i Itàlia.

CINQUENA INVERSIÓ D'AMAZON A CATALUNYA

Aquesta és la quarta inversió logística d'Amazon a Catalunya. Actualment, Amazon compta amb una infraestructura de 28.000 metres quadrats a Castellbisbal Castellbisbalper al seu servei de supermercat Amazon Pantry al sud d'Europa-, així com amb un centre urbà per a les entregues ultraràpides -productes frescos inclosos- de Prime NowPrime Now a l'Eixample de Barcelona.

A aquests s'hi ha de sumar la gran plataforma logística que està construint al Prat, Prat un gran centre de 60.000 metres quadrats més quatre plantes que servirà també per a l'enviament de paquets a clients de tot el sud d'Europa, i que s'inaugurarà a la tardor. Donarà feina a més de 1.500 persones en tres anys.

Als quatre centres s'hi ha de sumar el recentment anunciat Seller Support HubSeller Support Hub, unes oficines que encara no tenen ubicació definitiva -serà al 22@- que prestaran assistència als milers de pimes europees que venen a les webs d'Amazon. Es posarà en marxa abans de l'estiu amb 100 treballadors, i donarà feina a unes 500 persones en tres anys. En total, Amazon crearà més de 2.500 nous llocs de treball a Catalunya en els pròxims tres anys.

A Madrid, Amazon té el centre de San Fernando de Henares, el primer que va obrir a Espanya i que ha hagut d'ampliar en diverses ocasions; i un altre al centre de la ciutat per atendre les comandes del seu servei d'entregues ultraràpides Prime Now; a més d'un centre tecnològic i de les seves oficines centrals.

TANCAMENT DE BUYVIP

Notícies relacionades

D'altra banda, la companyia ha confirmat que tancarà BuyVipclub de vendes espanyol que va adquirir el 2010 i que opera a Espanya, Alemanya i Itàlia, per falta de rendibilitat.

La pàgina Amazon BuyVip no admetrà comandes a partir del 31 de maig i els seus treballadors passaran a treballar per a Amazon, han informat fonts de la companyia nord-americana. "Des que vam comprar BuyVIP hem treballat per crear una experiència de compra que agradés als nostres clients, oferint-los un catàleg cada vegada més ampli de productes, funcionalitats innovadores i atractius descomptes. Malgrat aquests esforços aquest negoci segueix sense ser rendible", han afirmat des d'Amazon.