CONFLICTE JUDICIAL

Els viatges de l'Imserso es començaran a vendre a Catalunya el 16 de novembre

Les persones grans començarà a rebre dilluns les cartes contenint l'acreditació necessària

Turistes de l’Imserso, en un hotel de Lloret.

Turistes de l’Imserso, en un hotel de Lloret. / ARXIU / DAVID BORRAT / CLICK ART FOTO

2
Es llegeix en minuts

Els viatges de l'Imserso estaran en marxa al desembre, un cop que les agències de viatges espanyoles comencin a comercialitzar aquests viatges des del dia 11 de novembre, de forma escalonada per comunitats autònomes. Catalunya serà de les últimes a sumar-s'hi, el dia 16 novembre. Les vendes d'aquesta mena de viatges arrenquen un mes i mig més tard que l'any passat després d'un llarg procés judicial que encara no s'ha acabat, ja que segueixen pendents de desbloquejar els viatges a les Canàries i les Balears.

Les persones grans començaran a rebre aquest dilluns, 2 de novembre, les cartes contenint l'acreditació necessària expedida per l'Institut de Gent Gran i Serveis Socials per poder viatjar aquesta temporada.

El dimecres 11 de novembre arrencarà la venda dels viatges amb destí a Andalusia, Extremadura, el País Basc, la Rioja, Castella i Lleó, Ceuta i Melilla, segons han confirmat a Europa Press fonts de la unió temporal d'empreses (UTE) Mundosenior (Halcón i Barceló), adjudicatària dels lots de la costa peninsular o lot 1 (viatges a Andalusia, Múrcia, Comunitat Valenciana i Catalunya) i de turisme d'interior o lot 3 (circuits culturals, turisme de naturalesa, capitals de província, Ceuta i Melilla).

Dos dies després, el 13 de novembre, serà el torn de les vendes a les comunitats d'Aragó, Castella-la Manxa, Cantàbria, les Balears, les Canàries, Múrcia, Astúries i Madrid. Les últimes comunitats que oferiran els viatges de l'Imserso seran les agències de Catalunya, la Comunitat Valenciana, Galícia i Navarra, que ho faran el dia 16 de novembre.

Els usuaris acreditats amb plaça podran reservar el seu viatge el mateix dia de l'inici de venda a la seva comunitat autònoma, i elegir un dels destins, estades i dates disponibles, que segons Mundosenior podrien rondar entre els 30 i els 40 destins.

PENDENTS DEL LOT DE LES ILLES

Aquest dimarts, l'organisme dependent del Ministeri de Sanitat va iniciar el procés de comercialització dels lots de costa peninsular o lot 1 i de turisme d'interior o lot 3. D'acord amb l'oferta d'aquests dos lots, adjudicats a Mundosenior, les places per a aquests viatges pugen a 761.883, de les quals 620.667 corresponen a costa peninsular i 141.166 a turisme d'interior.

Notícies relacionades

L'Imserso confia que durant el mes de novembre també es puguin comercialitzar les places amb destí a les Canàries i les Balears (lot 2), a l'espera del recurs interposat per Mundosenior davant el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC) contra la proposta d'adjudicació a Mundiplan (Iberia, Alsa, IAG7 i Gowaii).

Una vegada s'hagi resolt el recurs interposat, el nombre de places inicialment previstes en la licitació per a aquest lot s'eleva a gairebé 274.000, que poden ser augmentades amb l'oferta de l'adjudicatari.