INTERNACIONALITZACIÓ

Fragàncies asiàtiques

L'empresa catalana estudia l'obertura d'una fàbrica al país asiàtic

L'objectiu de la companyia és reforçar la seva activitat a l'exterior i duplicar la facturació en cinc anys

Fundador 8 Sabatés a la nova seu de Sant Cugat del Vallès.

Fundador 8 Sabatés a la nova seu de Sant Cugat del Vallès. / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
REBECCA BOSCH BASSAT
SANT CUGAT DEL VALLÈS

Eurofragance mira cap a l'exterior, especialment cap a Singapur. L'empresa catalana, dedicada a la creació i distribució de fragàncies per a perfums, va obrir el mes de març passat una filial al país asiàtic. «Volem créixer en els mercats del sud-est i l'est asiàtic, que generen el 8% del total les nostres vendes», explica Santiago Sabatés, fundador i conseller delegat de l'empresa, que precisa que vol descentralitzar la companyia de mica en mica.

Per aconseguir-ho l'empresa familiar, amb exportacions que representen el 95% de les vendes totals (Àsia representa gairebé un 80%), ha destinat una inversió inicial de 500.000 euros. Sabatés anuncia que l'empresa també vol obrir laboratoris a Singapur i no descarta, en una última instància, constituir així mateix una fàbrica. Seria la tercera planta productiva d'Eurofragance, que ja compta amb una a Rubí i una altra a Mèxic, on també té una filial.

L'empresa catalana també posseeix sucursals a les Filipines a més de Turquia i Dubai. Aquests últims dos països assumeixen les necessitats dels mercats del golf Pèrsic. Es tracta de la primera zona geogràfica en la qual es va implantar l'empresa i que segueix sent la més important ja que genera prop del 40% de la facturació anual d'Eurofragance.

Aquesta no és l'única empresa catalana que atén el Pròxim Orient, «però és un sector en què hi ha moltes vetes de mercat», apunta Sabatés, que precisa que l'especialitat de l'empresa és l'elaboració de fragàncies per a perfums. Segons l'empresari, a l'atendre països emergents, es tracta també d'un sector que està a l'alça.

«Les desinversions són un símptoma de maduresa a les empreses», estima el conseller delegat. La companyia amb seu a Sant Cugat va vendre l'estiu passat la seva divisió d'aromes per a alimentació a l'empresa Aromas y Fragancias Europeos del grup anglès European Flavours PLC.

Notícies relacionades

L'acord, segons l'empresari, va ser fruit d'una decisió «molt meditada». Sabatés explica que aquesta activitat consumia molta energia a l'empresa. «Ara centrem la nostra estratègia de creixement internacional en la nostra especialitat», explica, fent al·lusió al negoci de fragàncies per a perfums.

Eurofragance es va constituir l'any 1990 amb vocació internacional, i ja ven a 70 països d'arreu del món. «El 84% de la nostra facturació prové de fora de la UE»,  apunta Sabatés, que precisa que la companyia va tancar el 2013 amb una facturació de 50 milions d'euros i preveu duplicar-la en menys de cinc anys.