Pla de xoc per encarrilar la recollida d’escombraries
L’Ajuntament destinarà 90.000 euros com a últim intent per pal·liar les carències d’aquests dipòsits de residus, que fallen des de fa un any i mig.

L’Ajuntament de Barcelona tornarà a intentar que el sistema de recollida pneumàtica d’escombraries funcioni bé al districte de Sant Martí. Després de prop d’any i mig de contenidors desbordats, canonades avariades i pudors, el consistori va posar en marxa dilluns un pla de xoc per reparar algunes de les bústies on es dipositen les bosses d’escombraries que després són arrossegades cap a centrals de tractament per canonades subterrànies mitjançant aspiració. Ho van comunicar responsables municipals en una reunió la setmana passada amb la plataforma veïnal Paraguai-Perú, cita a la qual també van assistir representants d’Urbaser, l’empresa encarregada de la neteja.
Edorta Moreno, portaveu de l’Associació Amics de la Gran Via i de la plataforma Ni una Plaça Menys, va participar en la trobada i detalla que l’Ajuntament preveu desemborsar 90.000 euros per reparar "per dins i per fora els contenidors". Fonts municipals confirmen la xifra a aquest diari i afegeixen que es "repintaran o es plastificaran per evitar la corrosió" un total de 440 bústies fins al gener del 2026. El consistori millorarà a més "les tapes, la retolació" i altres elements que puguin estar fets malbé en els contenidors de recollida pneumàtica.
Notícies relacionadesL’Ajuntament insisteix que el gruix dels problemes sobrevinguts en aquest sistema de tractament de residus venen derivats del canvi de proveïdor que es va produir l’abril de l’any passat. Urbaser, encarregada de la neteja dels districtes de Sant Martí i Sant Andreu, subcontractava el servei de recollida pneumàtica fins aleshores a l’empresa Envac i va passar a encomanar-lo a Urban Refuse Development (URD).
Aquesta última, segons expliquen portaveus municipals, va implantar "un sistema automàtic de buidatge i manteniment" que no va estar llest fins al febrer i va millorar la xarxa amb diverses actuacions que van suposar prop de 400.000 euros. Ara, segons fonts del consistori, s’està tornant a adaptar el sistema "per evitar els desbordaments que s’han produït en alguns àmbits concrets".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Un estranger estalla amb l'estil de vida d'Espanya: "Les persones amb un sou de 1200 euros ja no poden viure bé"
- Empreses La venda del 33% de Planeta dels Lara García s’encalla
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Investigació d’IrsiCaixa Una vacuna de Can Ruti potencia la resposta immunitària en càncer de bufeta no invasiu, segons un estudi