L’Hospitalet retarda ‘sine die’ el seu bícing metropolità

Les 32 parades que acollirà la segona ciutat de Catalunya continuen a l’espera del procés d’electrificació i de concretar la ubicació definitiva.

L’Hospitalet retarda ‘sine die’ el seu bícing metropolità

Àlex Rebollo

2
Es llegeix en minuts
Àlex Rebollo
Àlex Rebollo

Periodista

ver +

L’arribada del bícing metropolità a l’Hospitalet de Llobregat torna a retardar-se i tampoc hi ha un nou calendari per a la seva posada en marxa a la segona ciutat de Catalunya.

El servei de bicicleta compartida metropolitana, l’AMBici, havia d’arribar a l’Hospitalet abans d’estiu del 2023. Es va retardar. A finals d’any, ja més a prop de l’hivern que de l’estiu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’administració responsable del servei, va apuntar a febrer del 2024 com a límit perquè el servei es desplegués al complet. D’aquesta manera, el servei AMbici arribaria també a l’Hospitalet i a Sant Adrià de Besòs, les dues últimes urbs que continuen a l’espera del bícing metropolità.

No serà així. Fonts de l’AMB expliquen ara que, a Sant Adrià, la bicicleta compartida arribarà al març amb dues parades; per a la implantació a l’Hospitalet, però, no hi ha encara cap previsió concreta. El motiu, de nou, és perquè "s’estan fent els treballs previs d’electrificació", diu l’AMB.

La qüestió rau en el fet que l’Hospitalet no és una ciutat més a la xarxa de l’AMBici. El municipi ha de jugar un paper fonamental en la transició entre el Bicing de Barcelona i el metropolità, ja que ha d’acollir quatre estacions de transferència entre aquests dos serveis, la meitat de totes les projectades fins ara –les altres estan instal·lades a la Pau, Diagonal Sud, el Baró de Viver i la Zona Universitària.

A més, una vegada estiguin totes instal·lades, l’Hospitalet de Llobregat sumarà un total de 32 estacions d’AMBici, tot i que, en alguns casos, l’Àrea Metropolitana de Barcelona explica que encara està pendent del seu "replanteig", és a dir, que encara està decidint la seva ubicació definitiva. "La posada en funcionament del servei es porta a terme de manera progressiva a mesura que avança l’electrificació de les estacions", afegeixen fonts de l’AMB.

Notícies relacionades

L’AMB va presentar el mes d’octubre passat l’arribada de l’AMBici a Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat) i, aleshores, en tot just nou mesos de vida, el servei de bicicleta compartida metropolitana ja havia arribat al milió de viatges i als 20.000 usuaris. A més, ja està operatiu a Badalona, Cornellà, Santa Coloma, el Prat, Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Just, Molins de Rei, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

Amb tot, els retards en la posada en marxa en urbs com l’Hospitalet i Sant Adrià no ha sigut l’únic contratemps amb què ha lidiat el bícing metropolità. Malgrat que tots els vehicles són elèctrics, no es va instal·lar d’inici amb les estacions electrificades, de manera que poguessin exercir de punt de recàrrega. Un procés d’electrificació en el qual es troba immers l’AMB. La idea, en el futur, és que la meitat d’aquestes disposin d’energia, de manera que al moure’s la cosa quedi compensada amb les que només exerceixen d’aparcament. Això evitarà haver de portar-les al taller per carregar-les.