CAMPANYA MUNICIPAL
Impuls al REC, la moneda de Barcelona, a 10 barris de l’Eix Besòs
El consistori donarà un 15% de regal a qui canviï i gasti 50 euros en botigues de comerç local dins de la campanya ‘Li toca al barri’
El REC va aparèixer el 2018 com una moneda electrònica ciutadana que es va presentar com a «alternativa al sistema econòmic i monetari globalitzat»
rjulve45313482 barcelona 03 09 2018 el dia presentacion del proyecto pilo181003142140 /
L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat la campanya ‘Li toca al barri’ per impulsar l’ús delRecurs Econòmic Ciutadà,el REC, una moneda digital paritària amb l’euro. L’usuari que canviï 50 euros per RECs comptarà amb un descompte del 15% en entre 150 i 200 botigues dels 10 barris de l’Eix Besòs. Amb això es dona impuls a la moneda de Barcelona i al consum en el comerç de proximitat, destaca un comunicat del consistori.
La iniciativa persegueix alhora incentivar la moneda i revitalitzar el comerç de proximitat i els mercats, alhora que s’aposta per la transformació digital dels establiments. Els 10 barris en els quals els barcelonins aconseguiran descomptes si canvien un mínim de 50 euros per REC són els següents: Ciutat Meridiana, Vallbona, Roquetes, Torre Baró, Trinitat Nova, Trinitat Vella, Baró de Viver, Bon Pastor, la Verneda i la Pau, i el Besòs i el Maresme.
100.000 euros en bonificacions
Notícies relacionadesL’ajuntament invertirà 100.000 euros en les bonificacions i calcula que el mínim de facturació que la campanya suscitarà als comerços és de 770.000 euros. També es dona per fet que el 27% de la moneda digital tornarà a circular després de la primera compra als barris, per la qual cosa es xifra en 200.000 RECs els que circularan de nou per la mateixa xarxa comercial. El càlcul final és que cadascun dels entre 150 i 200 comerços que participen en la iniciativa rebrà uns ingressos addicionals d’entre 4.000 i 6.600 euros per la campanya.
El projecte «Li toca al barri» es prolongarà fins a finals de juliol i reprèn l’aparició del REC, en el context del projecte europeu BMINCOME, entre setembre del 2018 i novembre del 2019. El REC va aparèixer com una moneda electrònica ciutadana que des de l’ajuntament van presentar com «una alternativa al sistema econòmic i monetari globalitzat», amb l’objectiu d’afavorir el comerç de proximitat. Era una de les propostes del programa amb què Ada Colau es va presentar a les municipals del 2015.
- UN PILAR PER A FLICK La mutació de Raphinha
- Daniel Limones El cap policial d’Esplugues, nou director general de Policies Locals
- La ‘BCN dels 5 milions’ hauria d’anar més enllà del que necessita Barcelona"
- "L’aigua és vida, i si no hi ha vida, la gent se n’anirà"
- La comarca tindrà un "minitransvasament" de l’Ebre l’any que ve
- Fran Garagarza: "L’Espanyol no ha de tenir complexos, podem ser més feliços que el Barça"
- Ciclisme Pogacar vol ser el Coppi del segle XXI
- L’ECONOMIA BARCELONISTA El Barça espera altres socis per a la filial digital que llasta els comptes
- LA LLIGA DE LES NACIONS Espanya busca el lideratge del grup i evitar més lesions
- CRÍTICA Ravel i els clàssics en l’OBC