EL COMIAT DEL CAMP NOU
Somriures i llàgrimes l’últim dia del Camp Nou
La crònica del Barça-Mallorca: Ansu reivindica la seva continuïtat amb un doblet
Adeu a l’estadi del Barça: 15 moments de glòria en la història del Camp Nou
Fa 66 anys que l’obra de l’arquitecte Francesc Mitjans va acollir la primera funció futbolística, un Barça contra la selecció de Polònia que va acabar 4-2. Un estadi que des d’aleshores ha exercit d’escenari d’entreteniment de moltes generacions, ha inspirat infinitat de somnis infantils, ha servit d’adhesiu per al vincle entre pares i fills, ha creat i reforçat amistats i ha fet que moltes persones se sentissin molt vives. El Camp Nou ha servit de musa per a tractats sociologicoesportius que aprofundeixe en tot això.
Sobretot, el Camp Nou ha vist desfilar una infinitat de futbolistes des de 1957: fores de sèrie, boníssims i mediocres. També uns quants paquets, que han despertat les seves emocions. I partits per oblidar i per recordar. El d’aquest diumenge contra el Mallorca correspon a la categoria dels segons, dels que entren en els annals de la història. No en va va ser amb el que es va dir adeu a l’obra de Mitjans a l’espera de tornar-hi de la mà dels amics de Limak.
Samarretes que han fet història a l'Spotify Camp Nou 👕#FinsAviatSCN pic.twitter.com/adpAOZ3N1e
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 28 de mayo de 2023
Va ser un fins aviat digne en el terreny futbolístic (3-0) i bategant en l’ambiental. Les grades es van omplir de seguidors que van respondre a la crida del club d’anar de blaugrana. Hi va haver una banda sonora per a l’ocasió amb voluntat de tocar la fibra. Una escenografia de festa amb pics folklòrics. I discursos que semblaven convocar una tènue melancolia, en particular en el moment de dir adeu a dos gegants que han portat la samarreta barcelonista, Sergio Busquets i Jordi Alba, convincents amb la pilota a les botes i sortir-se’n ahir amb el micròfon a la mà.
Entusiasme per bandera
«Ha sigut un orgull portar aquesta samarreta. Avui professionalment ha sigut el dia més feliç de la meva vida i vull recordar una persona especial que em va fitxar el 2012: Tito Vilanova», va dir després del partit Alba, que va ser substituït a falta d’11 minuts. Quan va veure el número 18, li van caure les llàgrimes. I es va abraçar a tothom. I el Camp Nou va corejar el seu nom com mai ho havia fet abans.
Simplement, gràcies. 🫶
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 28 de mayo de 2023
Us trobarem molt a faltar, @5sergiob @JordiAlba pic.twitter.com/hoxaHEr6hR
«Des de petit somiava poder jugar algun dia en aquest estadi al que avui li donem un punt i a part. El sentiment de ser del millor club del món no me’l traurà mai ningú», va proclamar Busquets, més sencer, somrient, disfrutant de cada moment del comiat. En els dos casos, l’efervescent massa social es va posar dreta per celebrar dues carreres tremendes. Aquest és un Camp Nou acrític que ha aixecat la bandera de l’entusiasme. A saber com serà a Montjuïc.
La melancolia va aparèixer en la cerimònia de cloenda i, com en els últims temps, amb el cant a favor de Leo Messi en el minut 10. El carinyo i la incertesa institucional o l’obscenitat salarial. Un dilema complex que encara no pot contemplar el de Rosario si el Barça no li fa arribar una oferta seriosa. Però això no tocava aquest diumenge. Tocava fixar-se en el cerebral Busquets, un migcampista insubstituïble, i l’explosiu Alba, a qui no ha sigut gens fàcil trobar un substitut.
Un moment màgic.
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 28 de mayo de 2023
Un estadi màgic. ✨
El millor homenatge per l'Spotify Camp Nou.
🥹 #𝐅𝐢𝐧𝐬𝐀𝐯𝐢𝐚𝐭𝐒𝐂𝐍 💙❤️ pic.twitter.com/rnoXKQMwsn
Gols de futur
Notícies relacionadesNo van fer un partit inoblidable cap dels dos. Massa plàcida la cita contra el Mallorca com per requerir sobreesforços. Va sobresortir, en canvi, Ansu Fati, qui sap si també va disputar l’últim partit notant l’alè de la gent blaugrana. Sempre es recordarà que Eulogio Martínez va marcar el primer gol de la història del Camp Nou i que Ansu Fati en va fer dos l’últim dia però el colofó va correspondre a Gavi. Un missatge de futur.
Confeti i focs artificials van rematar la festa prèvia a les excavadores. Arriba un any i mig fotudet. Amb sort.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
