El rècord de gols per acabar

El Barça necessita fer tres dianes contra el Betis per superar les 178 que va anotar el Madrid l'any passat

jdomenech28316693  l r  barcelona s luis suarez  neymar and lionel m151228193255

jdomenech28316693 l r barcelona s luis suarez neymar and lionel m151228193255 / ALBERT GEA

3
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El partit contra el Betis de demà és alguna cosa més que el comiat del gloriós 2015, que se salda amb la conquista de cinc dels sis títols a què aspirava el Barça. El tancament de l’any ofereix un últim al·licient pel qual lluitar. La guinda a un període irreprotxable. Un rècord simbòlic, de valor purament estadístic, però excitant perquè és dels pocs que encara està en mans de l’etern rival. Només li haurà durat un any, com l’escut de campió del món que dimecres comença a lluir el Barça.

El Reial Madrid posseeix des del 2014 el rècord de gols marcats en un any natural. Són 178. L’onze blaugrana compta fins ara amb 176 i té davant seu el partit del Betis per superar aquesta xifra i elevar un nou màxim. Necessita un parell de dianes per empatar-lo i tres per superar-lo. Si els gols reporten la victòria, seria la 51a en 64 partits: les mateixes que va aconseguir anotar el Madrid de Carlo Ancelotti.

No serà fàcil aconseguir aquest rècord. El Betis ha guanyat 4 dels 8 partits disputats lluny del Villamarín. És el visitant més perillós de la Lliga, darrere de l’Atlètic i el Celta (cinc victòries fora de casa) i està al mateix nivell que el Barça o el Madrid. Els andalusos són, a més a més, el tercer equip menys golejat a domicili. No obstant el Betis, va desè, perquè, curiosament, flaqueja a casa, ja que només ha sumat una victòria en vuit jornades.

Tres dels quatre màxims registres golejadors de la història corresponen als blaugranes (vegeu el gràfic). Actualment, el segon (el Barça de Luis Enrique del 2015), el tercer (el de Pep Guardiola el 2012) i el quart (Guardiola, 2011). Però el primer està en mans del Madrid, que va quallar un 2014 impecable. Va arribar al seu zenit en l’últim partit, que en el seu cas va correspondre a la final del Mundial de Clubs. Gràcies al triomf sobre el San Lorenzo de Almagro, l’equip blanc va obtenir d’una tacada el títol, el rècord de gols (178) i el rècord de victòries (51). Va ser el quart títol de l’any després de la Copa del Rei, la Champion League i la Supercopa d’Europa.

CANVI D’ORDRE 

Cinc n’ha encadenat el Barça, que ha aconseguit aquest èxit per segon cop. El primer va ser el 2011. I abans, el 2009, l’equip de Guardiola es va convertir en l’únic club del món que enllaçava els sis a què aspirava. Tots. El canvi d’ordre s’ha començat a entreveure en la recent gala dels Globbe Soccer Awards de Dubai amb els trofeus concedits al club blaugrana, entre ells, el del millor equip i el millor jugador.

El Madrid va basar el seu registre golejador en el poder realitzador de Cristiano Ronaldo (56 gols), Benzema (28) i Bale (24). La davantera va reunir 108 dels 178 gols blancs (un 60%). La dependència del Barça de la seva, la qual formen Leo Messi, Luis Suárez i Neymar és més gran que la del Madrid amb l’anomenada BBC. Messi (47 gols), Suárez (46) i Neymar (41) firmen fins a 134 dels 176 de l’equip: un 76%. Darrere d’ells s’obre un abisme fins que apareixen Ivan Rakitic (7), Pedro i Piqué (5), Sandro i Mathieu (3).

ELS 500 DE MESSI 

Notícies relacionades

Sobre Messi han pivotat els successius rècords golejadors del Barça, tot i que en anys anteriors la producció era més col·lectiva. El 2011, el trident el formava amb Villa i Pedro. Als tres davanters els van secundar 19 jugadors més, en particular Cesc (11), Xavi (10) i Iniesta (9). L’any següent, Messi va firmar gairebé el 50% dels gols (79 de 175, un 45%), però van tornar a aparèixer Cesc (11) i Xavi (11), més Alexis (11). Pedro i Tello en van marcar 9, Villa en va sumar 8 (es va passar mig any lesionat) i Iniesta en va fer 7.

L’equip de Luis Enrique també ha superat el de Guardiola pel que fa a victòries. Les 48 del 2011 i les 49 del 2012 són superades per la 50a aconseguida a Yokohama. La següent serà contra el Betis, partit en què Messi compleix el número 500 amb la samarreta del Barça. L’astre ha aportat 424 gols i a casa seva rellueixen 26 títols amb l’equip i més de 160 distincions personals.