L'ACTUALITAT BLAUGRANA
Abidal vol guanyar la Lliga de Campions per dedicar-li a Tito
El defensa francès lamenta, en la presentació de la novena edició de 'Relatos solidarios', que el Govern de Rajoy continuï retallant les ajudes a la sanitat
Gratacel del Banc Sabadell. Presentació de la novena edició del llibre de'Relatos solidarios', escrit per41 periodistes d'esports i que la recaptació (es ven a El Corte Inglés a 10 euros exemplar, el mateix preu que fa nou anys) anirà destinada a l'Associació Catalana de la Fibrosi Quística. El president de l'entitat, Celestino Raya, aprofita la seva presència en la tribuna per lamentar que, a partir del 15 de juny, els cinc investigadors que hi ha a Bellvitge i que porten 25 anys intentant trobar remei a aquesta malaltia, "i d'altres diverses", seran acomiadats.
Jordi Baste, el guru de RAC 1, aixeca el dit índex, sense assenyalar, amb afecte, amb picardia i intenció, per afegir: "El Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat ha retallat en un 20% les subvencions destinades al foment de la donació i trasplantament d'òrgans". Silenci en la sala. IÉric Abidalsalta com una gasela sobre el crític apunt. "Només ha de parlar. Ni tan sols les paraules serveixen. En lloc d'augmentar aquesta partida en un 20%, doncs hi ha molts malalts, molts, necessitats de cures, d'investigació i trasplantaments, van i la retallen un 20%". I la sala trenca en una ovació.
Iniciativa pionera
No ha fet el bo d''Abi', no, sinó reforçar el crit de supervivència, però també d'il·lusió i d'esperança, que s'ha respirat en la primaveral d'aquest dimarts a la seu d'un banc que ha decidit apostar per aquestaobra solidària, pionera en el món editorial i periodístic i a la qual ja li han sorgit clons a Vigo i Astúries.
Notícies relacionadesEl jugador francès, que espera que no el facin fora delBarça --"perdó, perdó, no és la paraula adequada"-- per complir la seva il·lusió d'acabar els seus dies futbolístics a la capital catalana --"on la meva dona i les meves filles estan encantadíssimes"-- ha estat prodigiós. En tot. "Pots estar segur, 'Abi', que cap dels trofeus que has guanyat ens han fet tanta il·lusió, a nosaltres i als aficionats, com la teva lluita i reaparició de l'altre dia. T'admirem", ha dit Jordi Pintó, d'El Corte Inglés.
'Abi' ha tornat a defensar que s'ha convertit en un símbol "sense voler" però que si això serveix per ajudar als necessitats li sembla "fantàstic". "Tots som una família i 'impossible is nothing', res és impossible, en efecte". I, molt menys, guanyar, de nou, laChampionsaWembley. "M'agradaria guanyar-la per dedicar-li a Tito, que també ha passat moments molt durs i difícils". I també, evidentment, ha donat les gràcies al Barça: "Per haver-me donat tot el temps del món per curar-me".
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Esports de neu Bitllets de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat per anar a diferents estacions d'esquí de Catalunya amb forfet inclòs: com adquirir-los
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
