Alves insisteix a denunciar racisme
El públic va imitar el so d'un mico després de diverses jugades del lateral brasiler
El defensa insinua la "falta de personalitat" de l'àrbitre per tallar la duresa del Madrid
No va ser una reacció a cop calent pròpia d'una nit de disgust per aquest empat que sembla poca cosa per alBarça. Després de dormir, d'entrenar-se i de passar per la dutxa,Dani Alves ha insistit a denunciar el racisme que va detectar a l'estadiSantiago Bernabéu pels crits que va rebre, si bé també ha apuntat que no és l'únic camp on sent manifestacions d'aquesta mena.
"És una guerra perduda, l'educació als camps de futbol no existeix", ha subratllat el defensa blaugrana, que es confessa "vacunat contra tot". Alves entén que s'han de prendre "mesures dràstiques" si realment hi ha la intenció d'acabar amb els brots de racisme que apareixen de tant en tant. "Però no multes de 1.000 o 2.000 euros", ha afirmat, sinó de quantitats d'entitat exemplar. Amb sancions com les que s'imposen a Anglaterra o fins i tot a la UEFA. El brasiler ha apuntat que no s'ha plantejat mai marxar del camp, com va ferBoateng amb elMilan a Itàlia fa unes setmanes.
Alves ha ampliat les queixes a l'arbitratge deClos Gómez. L'ha acusat, a ell i per extensió a altres àrbitres, de "falta de personalitat" per no tallar i castigar els brots de duresa que van sorgir en el partit i que el blaugrana atribueix als futbolistes delMadrid. Ha repetit una altra vegada l'expressió "guerra perduda" quan ha al·ludit a les actituds de futbolistes comXabi Alonso iArbeloa. "Per a mi, el que passa al camp es queda al camp", ha afegit.
"No puc entendre com la jugada deCristiano Ronaldo no va ser ni targeta; si la faig jo, em treuen vermella i mitja", ha exposat com a exemple. No se sent, però, particularment maltractat. "A mi m'odien o m'estimen, a vegades ni m'estimen ni m'odien, però jo m'estimo molt a mi mateix", ha assegurat Alves, que ja se sent a prop del millor estat de forma després de superar "totes les lesions que no havia tingut com a professional" a principi de temporada.
L'actitud del Bernabéu
Els càntics racistes van tornar alBernabéu, aquest dimecres, contra un dels homes més actius del partit que va enfrontar elMadrid i el Barça en el partit d'anada de la semifinal de la Copa del Rei. Feia temps que no passava, però a la grada del temple madridista es van tornar a sentir càntics que imitaven el so d'un mico.
El primer cop va ser quan el lateral brasiler del Barça, només de començar el partit, es va queixar d'una entrada. Va estar a el terra diversos minuts, i van haver d'entrar els assistents. Després de recuperar-se ràpid, va tornar a la gespa. El públic, a l'entendre que havia exagerat, va començar a ficar-se amb ell.
Més tard, i després de forçar una falta de Ronaldo, va tornar a passar el mateix. I un altre cop després d'una entrada de Xabi Alonso. En cada una d'aquestes topades la grada es va enrecordar d'Alves.
Aquest, al final del partit, va expressar el seu malestar pels insults racistes aTwitter:
Grand treball del meu equip, lastima el resultat i però lastima fins i tot lo de racista que hi ha en alguns llocs però sóc feliç com sóc gràcies
Grand trabajo de mi equipo, lastima el resultado y mas lastima aun lo de racista que hay en algunos lugares pero soy feliz como soy gracias
— Daniel Alves (@DaniAlvesD2) 30 de enero de 2013
Durant el partit també es va sentir: "Messi, Messi, Messi, subnormal", a més d'altres insults al Barça, Catalunya i, fins i tot, Shakira. A Puyol també li van llançar un encenedor.
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Accident a Mallorca Mor l’exvicerector dela UB Gaspar Rosselló al caure sobre unes roques
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- EL NINOT DE MODA 48 hores d’espera per un Labubu
- ciberseguretat Una nova sextorsió inclou contrasenyes reals per espantar les víctimes: «Tens una perversió malaltissa»
- Successos Ferit un home al carrer Urgell de Barcelona després de rebre un tret
- Revisionisme nacionalista Trump canvia noms de llocs i festivitats en un intent de reescriure la història dels EUA
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Rashford diu no estar preocupat per la seva inscripció: «Confio que el club ho resoldrà»
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor