EDITORIAL

El 24, l'altre 'bus turístic' de Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona ha d'adequar el servei a la massificació que viu la línia del 24 per la presència de turistes

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp38180230 barcelona 25 04 2017 los vecinos se quejan del exceso de usu170427100340

zentauroepp38180230 barcelona 25 04 2017 los vecinos se quejan del exceso de usu170427100340 / ALBERT BERTRAN

Alguns usuaris del transport públic de Barcelona estan sent els últims temps víctimes de l’imparable auge turístic. És el cas de la línia 24 d’autobusos, que els visitants omplen diàriament perquè uneix dos pols de la ciutat com el Paral·lel i el Carmel, passant per la Casa Batlló. Al preu d’un bitllet senzill es pot disfrutar d’un trajecte excel·lent. Res que no sigui absolutament legítim, malgrat la incomoditat que suposa aquesta massificació per als usuaris habituals. En el cas del bus, com és conegut, acostumen a ser gent d’edat avançada per la facilitat per accedir al servei respecte del metro. Un altre efecte amb el 24 –afecta de la mateixa manera el 92 que també puja fins al parc Güell– és la presència de carteristes que troben en l’aglomeració un escenari ideal.

Per intentar pal·liar aquesta situació correspon a Transports Metropolitans de Barcelona adequar el servei a la intensitat de la demanda. I en aquest cas és obvi que és molt alta. O tenir més zel, com es fa al metro, en la vigilància dels carteristes. Per altra banda, es dona el cas que grups de turistes arriben a anar acompanyats d’un guia que dona explicacions de manera discreta. Una cosa que podria entrar en contradicció amb una interpretació estricta de l’article 5 del reglament de viatgers que prohibeix «vendre béns o serveis a l’interior dels vehicles». No caldria arribar a aquest extrem, però és ineludible intentar protegir al màxim els drets de l’usuari local.