Florence Given o com parir el Manifest Feminista de l’era Instagram als 20
A ‘Mi belleza no es cosa tuya’, la ‘influencer’ britànica examina totes les creences tòxiques que limiten les dones

Florence Given és la Moderna de Pueblo ‘british’. Als seus poc més de 20 anys aquesta il·lustradora, escriptora, dissenyadora i activista ja coneix les mels de l’èxit mil·lennista: el 2019 ‘Cosmopolitan’ la va nomenar ‘Influencer de l’Any’, té més de 600.000 seguidors a Instagram, acudeix de convidada a la BBC i ha posat en marxa campanyes per acabar amb la pobresa menstrual. Als 17, quan estudiava art, va començar a compartir els seus acolorits dibuixos a l’estil dels setanta de noies moltes vegades despullades, amb pèl i amb lemes que aviat la van catapultar a l’olimp de les atiadores del patriarcat: ‘Love Sex, Hate Sexism’ (‘estima el sexe, odia el sexisme’) o ‘It’s a Wonderful Day To Dump Him’ (‘és un dia meravellós per deixar-lo’). «Vaig començar a veure que hi havia una fam de conversa sobre totes les coses de les quals les dones desitjarien poder parlar amb la gent en la seva vida quotidiana, però no podien. Crec que la meva pàgina va crear un espai perquè les dones es relacionessin», li va dir a la premsa abans de posar fil a l’agulla amb ‘Mi belleza no es cosa tuya’ (traduït ara per Lunwerg), el ja considerat nou Manifest Feminista de l’era d’Instagram al qual els crítics comparen amb ‘clàssics’ com ‘El mite de la bellesa’, que el 1990 va escriure Naomi Wolf.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.