'El segon cafè' de La 2Cat
L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan la llei trontolla
Cristina Villanueva, al frente de El segon cafè. /
La democràcia és més que anar a votar. S’aguanta en la llei. En la confiança que allò que ens protegeix és sòlid, just i transparent. És així com Europa ha viscut dècades de pau i de prosperitat: substituint la venjança per la justícia, la força per les institucions. Però avui, costa creure-hi sense dubtes.
Que el Suprem deixi un buit, una espera per saber les motivacions de la sentència contra el Fiscal General, és combustible per la incertesa. Fa créixer les especulacions, erosiona la veritat, esquerda la confiança en el sistema. Quan la llei trontolla, trontolla una mica la democràcia... Diem no a aquesta incertesa que alimenta els extrems, que encén la por i fa bàndols irreconciliables.
Notícies relacionadesCom va recordar la nostra companya Gemma Nierga en recollir el Premi Ondas, una democràcia que exclou i tanca portes, retrocedeix. Tant de bo d'aquí a uns anys puguem dir que la democràcia ha guanyat... De moment, si us plau: que pari el món, que vull baixar!
Benvinguts al Segon Cafè.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.

