hondabcn

Una ruta amb moto per Barcelona per prendre's un respir

Víctor Fúser | 20 de novembre 2020

Itinerari pels millors espais a l'aire lliure de la capital catalana a bord d'una Honda SH125i, evolució de la mítica Scoopy, present als carrers de la ciutat des de 1984

No és el moment de grans viatges, sinó de petites escapades per prendre l’aire i oxigenar el cervell, fins i tot dins de la mateixa Barcelona. Aquesta és una ruta de punta a punta de la capital catalana a la recerca d’aquells espais emblemàtics per desconnectar, respirar profundament i sentir el contacte amb la naturalesa. I per unir els punts, la nova Honda SH125i permet moure’s còmodament per la ciutat, amb el seu estil esportiu i estilitzat, mantenint tota la potència al seu motor de quatre temps, però reduint el consum de combustible i les emissions.

Es tracta de l’evolució de la mítica Scoopy, que recorre els carrers des de la ciutat des de 1984. Des d’aleshores, els barcelonins han abraçat sense dubtar el concepte SH: un motor enèrgic amb una manejabilitat àgil i segura, recolzada per l’estabilitat que ofereixen les grans rodes de 16 polzades de diàmetre. La nova versió del 2020 conserva aquestes característiques i hi suma més rapidesa, elegància i funcionalitat. Un vehicle ideal per moure’s per una ciutat com Barcelona i disfrutar-la al màxim.

Per exemple, amb aquest itinerari a la recerca de les zones verdes i les vistes més emblemàtiques de la ciutat, que comença a Vallvidrera, segueix pel Laberint d’Horta i el Parc Central del Poblenou, per detenir-se després a la Ciutadella i acabar dalt de tot de Montjuïc.

1-Als peus la meva ciutat

1-Als peus la meva ciutat

Vistes de Barcelona des de Vallvidrera a trenc d’alba.

Qualsevol itinerari ha de començar per aquell punt que permeti fer-se una idea del que queda, així que la recomanació és enfilar-se a la moto i pujar a dalt de la ciutat. Per seguir les indicacions de la cançó, pot ser una bona idea situar-se al costat del mític Merbeyé al qual cantava Loquillo, a la plaça del Doctor Andreu, tot i que substituint el Cadillac per l’Honda SH125i. 

Una altra opció és resseguir la carretera de Vallvidrera fins a aturar-se al seu mirador, on Barcelona es mostra en tota la seva esplendor. Una ascensió plena de revolts tancats que serveix per posar prova la potència i la conducció suau de la moto, la geometria de la suspensió posterior de la qual s’ha optimitzat a la recerca del màxim confort, cosa que ofereix més absorció i control de les irregularitats. I ja que estem, seguir fins al Tibidabo perquè Barcelona se situï als nostres peus. La recompensa són unes vistes magnífiques, amb l’‘skyline’ emmarcat en el blau del Mediterrani.

2-El plaer de perdre’s

2-El plaer de perdre’s

El Laberint d’Horta, en tota la seva esplendor.

Al baixar de Vallvidrera per la carretera de l’Arrabassada, es pot agafar breument la Ronda de Dalt i plantar-se al Laberint d’Horta, sense problemes d’aparcament i amb la màxima seguretat. En aquest sentit, la nova SH125i ha fet un pas endavant en qüestió de tecnologies aplicades a una conducció més segura ja que, a més de l’ABS,  ve equipada de sèrie amb l’HSTC (Control de Parell Seleccionable Honda). Es tracta d’una tecnologia addicional per reforçar la confiança del conductor, especialment en condicions de pluja i poca adherència. La seva missió és treballar discretament per gestionar amb precisió la tracció a la roda posterior, perquè qualsevol trajecte per la ciutat sigui el més còmode i segur possible. 

Així s’arriba al jardí més antic de tots els que hi ha a Barcelona i un exemple immillorable de jardineria culta i molt cuidada. En total són 55 hectàrees parcialment enjardinades que segueixen el gust pels jardins neoclàssics de l’època. Tot i així, el caràcter boscós de la major part del parc li confereix un aire romàntic i ple de racons per descobrir, alguns decorats amb escultures mitològiques. El laberint vegetal, format per xiprers retallats, dona nom al parc i és el punt ideal per oblidar-se que seguim en plena ciutat.

3-Arquitectura Naturalista

3-Arquitectura Naturalista

El Parc Central del Poblenou, amb vista a la torre Agbar.

La ruta segueix en una línia recta traçada sobre la ciutat, però que requereix vagarejar una bona estona fins a deixar la muntanya i plantar-se al Parc Central del Poblenou, ja molt a prop del mar. Una excusa ideal per conduir l’SH125i, que no només emet menys emissions sinó que atura el motor de manera automàtica a cada semàfor, cosa que redueix la contaminació i el soroll. Es tracta de l’Aturada al Ralentí, que s’acciona mitjançant un interruptor a la part dreta del manillar i, quan està activat, atura automàticament el motor després que es mantingui tres segons al ralentí, i torna a arrencar de forma silenciosa i instantània. El seu funcionament queda reflectit a la nova pantalla LCD, que agrupa de manera clara i visual tots els llums d’advertència, així com el velocímetre i l’hodòmetre.

El parc és obra de l’arquitecte francès Jean Nouvel i s’erigeix com a pulmó del Poblenou industrial. Un pulmó de 55.000 metres quadrats de superfície amb diferents hàbitats que defineix clarament l’esperit integrador i social del barri. A l’exterior del parc, un gran mur perimetral cobert de vegetació mediterrània dona pas a l’interior del recinte, on al centre es troba la plaça de la Sardana, envoltada de cabanes destinades als jocs dels més petits.

4-El Central Park barceloní

4-El Central Park barceloní

La zona del llac del Parc de la Ciutadella.

Agafar la Ronda Litoral és una bona manera de plantar-se en menys de mitja hora al Parc de la Ciutadella, que es podria definir com el Central Park barceloní. No per la seva mida, òbviament, sinó per ser el parc públic per excel·lència de la ciutat, allà on els ciutadans es reuneixen per fer qualsevol activitat a l’aire lliure que se’ls acudi: un pícnic, ioga, un passeig amb barca, un concert improvisat... L’SH125i ha guanyat espai d’emmagatzemament a l’alleugerir el xassís, així que es poden guardar moltes coses útils per passar un dia al parc.  Són 10 litres extra d’espai de càrrega, amb un total de 28 litres de capacitat, gràcies al fet que el dipòsit de 7 litres de gasolina és sota la plataforma reposapeus. I per si falta espai, encara es pot afegir el bagul Smart Top Box, que es bloqueja automàticament i s’obre simplement a través d’un botó muntat al portaequipatge. Una altra novetat és la clau intel·ligent Honda que acciona l’encesa, el seient, el tap del dipòsit i el bloqueig de direcció des de la butxaca. 

A part d’estirar-se en la gespa de la Ciutadella, sempre es poden recórrer els vestigis de l’Exposició Universal de 1888, com el Castell dels Tres Dragons, l’Umbracle o l’Hivernacle. A l’altre costat del parc es troba des de 1892 el Zoo de Barcelona i, molt a prop, la seu del Parlament de Catalunya, que ocupa l’edifici de l’antic arsenal militar de la Ciutadella. Molt a prop es pot veure una còpia de la bonica escultura de Josep Llimona ‘El desconsol’, la més destacada de totes.

5- Conquistar el Castell

5- Conquistar el Castell

Les vistes excepcionals que s’obtenen des del Castell de Montjuïc.

I per acabar aquest recorregut pels quatre punts cardinals de Barcelona, toca tornar a pujar a les altures, però aquesta vegada a Montjuïc, per conquistar el seu punt més alt: el castell. Uns quants revolts per fer les delícies del pilot, gràcies a la conducció potent i confortable de l’Honda.  El nou, enèrgic i silenciós motor ‘eSP+’ destaca per l’aplicació de diverses tecnologies a favor de reduir la fricció dels elements mòbils i per l’adopció de les 4 vàlvules, que compleix la normativa ambiental EURO5. 

Una vegada dins, la terrassa del pati d’armes es converteix en un mirador de 360º amb vistes sobre la ciutat, el port, el Mediterrani, la costa barcelonina i el Baix Llobregat. Després, encara queda molt per visitar en la ‘muntanya màgica’: la Fundació Miró, el Museu d’Arqueologia, el Museu Etnològic i de Cultures del Món, el Museu Nacional d’Art de Catalunya-MNAC, el Pavelló Mies van der Rohe, la Font Màgica del Poble Espanyol i, és clar, l’Anella Olímpica, escenari central dels Jocs Olímpics de 1992, que molts barcelonins van disfrutar al màxim gràcies a moure’s en les primeres Scoopy.

La nova Honda SH125i: més potència, menys emissions

Inici El nou motor 4 V eSP+ de refrigeració líquida de l’SH125i és més ràpid, àgil i net que mai, i respon a la normativa d’emissions Euro5. Desenvolupa amb suavitat més potència i parell, per la qual cosa els temps d’acceleració d’arrencada i de passada són més ràpids que en la versió anterior, igual que la velocitat màxima. Pel que fa al disseny, segueix la línia esportiva, però és més lleugera i esvelta. Un redisseny acurat de la geometria de la suspensió posterior n’ha millorat la qualitat de conducció i el confort, mentre que un nou plafó LCD presenta tots els llums d’advertència, com la clau intel·ligent, l’HSTC/ABS i l’operació de parada al ralentí, clarament entorn d’una pantalla digital central. 
D’altra banda, amb un disseny superelegant i estilitzat, el far LED muntat en el carenat compta amb una biga principal central que separa les bigues de doble immersió, mentre que els llums de posició són a dalt, a la gòndola del manillar. I la llum posterior s’il·lumina amb un embellidor cromat, a joc amb la part davantera. Al baixar el dipòsit de combustible de 7 l i redissenyar el xassís tubular d’acer de l’SH125i s’allibera més d’un 50 % d’espai, de manera que es pot guardar fàcilment un casc integral, a més de moltes altres coses. La presa USB del compartiment d’emmagatzemament situat sota el seient permet carregar qualsevol dispositiu mòbil mentre es recorren els carrers de la ciutat.