CANVI D’IMATGE
Talent al servei d’una marca
La nova estètica visual d’EL PERIÓDICO i la icònica P com a element diferenciador del diari són obra de les agències Firma i We Jazz
NUEVO DISENO DE EL PERIODICO WEB Y PAPEL
Mantenir l’essència amb la voluntat d’adaptar-se a la digitalitzaciói a la comunicacióomnicanal actual. Ser els de sempre però millors. Aquest és, en síntesi, elcanvi al qual s’ha sotmès EL PERIÓDICO. Una transformació de forma i de fons en la qual el diari ha comptat amb l’acompanyament de dues empreses especialistes a reposicionar i construir marques:FirmaiWe Jazz. De la primera és l’autoria del nou símbol d’EL PERIÓDICO, la icònica P gran i el redisseny de la seva capçalera. De la segona neix el nou propòsit del diari ‘Entendre-hi més’ i tota la campanya que se’n deriva. Ha sigut un treball llarg i de reflexió que ha mirat el passat per dibuixar el futur.
En el fons s’ha tractat de «recuperar l’essència d’EL PERIÓDICO com a capçalera progressista», segons el parer d’Anton Pinyol i Marc Lite,cofundadors de Firma. «Centrem aquest progrés en dues coses de molta actualitat: la preocupació social i la preocupació pel medi ambient, temes que han estat sempre en l’ADN d’EL PERIÓDICO. Això ho resumim en tres conceptes que comencen amb P (com EL PERIÓDICO), Progrés, Persones i Planeta.De fet, és acostar la gent a la realitat des d’una perspectiva de progrés referent a les persones i el planeta, amb una comunicació multiplataforma i sent sempre fidels a la veritat».D’allà va sortir la gran P que s’ha convertit en l’element diferenciador del diari. I que no és només la versió sintètica de la paraula EL PERIÓDICO, sinó que és també un contenidor d’informació amb vocació de convertir-se en icona.
Context digital
En el món digital manen els formats molt petits. No en va en una web o a les xarxes socials s’ha de col·locar la marca en un espai rodó de no més d’un centímetre.«EL PERIÓDICO és una paraula llarga i necessitàvem una cosa molt sintètica. Una cosa que funcionés i es reconegués de manera ràpida i simple», continuen Pinyol i Lite. Per això, també, la P. «A nivell visual, la marca ha de ser la mateixa en el context digital que en el físic. Si funciona per a la pantalla d’un mòbil, a la portada de paper funcionarà encara millor».I la P funciona.Funciona i és viva. «Un diari és una finestra a l’actualitat, així que dins de la P passen coses. La idea és que la icona s’ompli diàriament amb algun element informatiu».
Vermell corporatiu
La nova etapa d’EL PERIÓDICO requeria, a més, unredisseny de la capçalera, de la qual també s’ha encarregat Firma. «Es tractava de fer-la més neta i més clara». Per a això s’ha utilitzat una tipografia similar a l’anterior però més geomètrica i agradable a la vista. I s’ha mantingut el color vermell com a color corporatiu però amb un to més alegre i digital. «Hi ha una clara referència a la mentalitat progressista associada amb el vermell, i té molt sentit en la condició de diari progressista».
El canvi de capçalera i la creació de la icònica P com a símbol és part d’unacampanya més àmplia de la qual s’ha encarregat l’agència We Jazz.El treball de l’equip de Ramon Ollées resumeix en elconcepte base ‘Entendre-hi més’.«En un món tan complex com l’actual, cada vegada és més necessari sortir de la bombolla informativa de cada un. Per exemple, per entendre la Covid s’ha de saber una mica d’economia, una mica de política, una mica de medicina... I d’aquí va venir la idea d’‘Entendre-hi més’. No es tracta de fer un diari més gruixut sinó de fer un diari que s’expliqui més. Concepte que, de fet, ja era present en l’essència d’EL PERIÓDICO», segons el parer d’Ollé. Així,«Entendre-hi més» es converteix en propòsit i missió: ser molt sintètic per poder explicar la realitat complexa que vivim». O el que és el mateix, eliminar tot el soroll per aportar claredat.
Un espot d’impacte
A partir d’allà, comença una campanya amb un fort component visual, obra de la productoraClackson, que inclou tots els canals i plataformes del diari i que té en l’espot televisiu (i multicanal) un component d’impacte.Per això l’estètica tan marcada i contundent; fotografies en blanc i negre sobre colors primaris. «És una campanya per a un mitjà de comunicació. Per això l’ús de fotografies en blanc i negre que podrien ser del World Press Photo, per exemple, imatges molt mes periodístiques que publicitàries. Quan es veu l’anunci, es veu que qui està parlant és un mitjà de comunicació, un diari», afirma Ollé. I afegeix: «La campanya és el mateix producte perquè el que es veu en l’espot en realitat és la nova manera de comunicar d’EL PERIÓDICO».
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
