MOBILITAT SOSTENIBLE

El RACC crea una enciclopèdia de bicis elèctriques

La web recull més de mil models i permet filtrar de manera que l'usuari l'encerti amb la seva opció ideal

bicis-carles

bicis-carles

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel

El RACC continua endavant en la seva lenta travessia per intentar que aquesta ‘A’ d’‘automòbil’ marqui com menys millor la seva marca i la nova imatge que volen desprendre, més centrada en un «mobility club», en paraules del seu president, Joan Mateu, que en una associació de conductors. L’últim pas l’acaben de fer amb la creació d’una web en la qual recopilen més d’un miler de models diferents de bicicletes elèctriquesEl portal permet filtrar, entre altres característiques, per preu, pes, autonomia o marca, de manera que totes aquelles persones que estiguin pensant a passar-se al ciclisme urbà assistit puguin encertar més i millor amb el disseny que més s’adapti a les seves necessitats. En conversa amb aquest diari, Mateu ha explicat aquest dimarts que és innegable que la bici «tindrà cada vegada més pes a les ciutats», cosa que demana, va dir, un esforç més gran «en la connectivitat de carrils bici, que en alguns punts, en el cas dels carrers de Barcelona, encara és certament deficient». 

Notícies relacionades

Miquel Roca, director de projectes d’innovació del RACC, va remarcar que la bici és el mitjà de transport que s’està recuperant amb més rapidesa després del confinament i va destacar que els models elèctrics són «més inclusius», ja que arriben a segments de la població que no s’atrevirien amb unitats que siguin 100% mecàniques. 

Preguntat sobre la voluntat municipal de restringir l’ús del vehicle privat, Mateu va considerar un error oblidar el fet que gairebé un milió de persones entren i surten diàriament de la ciutat. Si se’ls dificulta l’ús del cotxe, ha asseverat, necessitaran alternatives eficients.   

Temes:

Bicicletes