Perfil

Ibai Llanos 10 coses que has de saber sobre l’‘streamer’ que donarà les campanades

Ibai Llanos 10 coses que has de saber sobre l’‘streamer’ que donarà les campanades
  • Guardonat com el millor en el seu àmbit, acomiadarà l’any a través de Twitch junt amb el clàssic Ramón García

5
Es llegeix en minuts
Jose Real

Infància molt humil

Ibai no va tenir una infància senzilla. L’‘streamer’ ha comentat diverses vegades que la crisi de 2008 «va pegar molt fort» a la seva família. La seva mare va perdre la feina i el seu pare va acumular deutes. «El meu pare s’ha arribat a sacrificar pel meu germà fins i tot quedant-se sense menjar algun dia». Situacions dures que admet que li han marcat i que han fet que continuï tenint els peus al terra malgrat la fama i els elevats ingressos que guanya amb els seus directes.

La fama li arriba gràcies als e-sports

Aprofitant la seva veu potent i aquesta forma de narrar tan intensa que sempre l’ha caracteritzat, Ibai va començar publicar vídeos per diversió, però després de participar en un càsting de la Lliga de Videojocs Professional (LVP) el 2014 va passar immediatament a narrar partides de manera professional. Per arribar a més públic, es va posar a comentar competicions de tota mena, algunes de tan extravagants com una final de tetris o carreres de bales. Totes aquestes coses friquis han augmentat exponencialment la seva popularitat a les xarxes.

Problemes d’ansietat al mudar-se a Barcelona

Poc després de mudar-se del seu Bilbao natal a Barcelona per narrar la LVP, l’‘streamer’ va començar a patir atacs de pànic i ansietat: «Se m’adormien les cames i els braços, em marejava. Vaig arribar a pensar que em moria». «No sabia per què de sobte no podia caminar, per què em feia por sortir al carrer o quedar-me sol a casa. Fins que el metge de capçalera em va dir que tenia ansietat i estrès». Ibai reconeix que viure lluny de la seva família sent tan jove (en aquell moment tenia 21 anys) va ser «un dels moments més durs de la seva vida».

Dels més ben pagats del món

Llanos va revelar, per error, un dels dubtes comentats pels seus seguidors: el seu salari. L’‘streamer’ va consultar quants ingressos havia obtingut del 27 d’agost al 25 de setembre de 2021 mentre compartia pantalla en un directe de Twitch. La xifra ascendia a 145.837,83 dòlars. Segons un estudi elaborat per SavingSpot, és el tercer ‘streamer’ de Twitch més ben pagat del món i té uns ingressos anuals d’1,4 milions de dòlars (aproximadament 1,18 milions d’euros). A aquesta xifra s’haurien de sumar els ingressos de publicitat, que sumen uns 456.855 dòlars anuals.

A favor de pagar impostos

«Jo visc de puta mare, a mi m’és igual que em treguin la meitat. Si no he marxat a Andorra és perquè no m’ha sortit dels collons». Així de contundent es va mostrar després de la fuga al país veí d’alguns ‘youtubers’, com El Rubius. Llanos argumenta que «és normal que a la gent que guanyi molta pasta li treguin moltíssims diners, i potser els haurien de treure més. I haurien de treure menys als que guanyen 2.000, 1.500 o menys».

Vida sense grans luxes  


L’‘streamer’ afirma que, malgrat els seus ingressos, no gasta en luxes com cotxes o cases en propietat. No obstant, sí que hi ha una cosa en la qual li agrada invertir: menjar en bons restaurants. En una entrevista amb Jordi Évole, va explicar que va reservar en un dels millors de Barcelona i que quan el van veure arribar no el van deixar passar pel codi de vestimenta. «Anava amb pantalons curts i em van fer fora». Va estar a punt de comprar-se uns pantalons de 800 euros en una botiga de la zona, però va canviar d’opinió: «Tot Gucci, Da Vinci, no sé què, aquest i l’altre... Cap d’ells m’anava bé i quan en vaig trobar un que m’entrava, vaig pensar: ‘pels meus collons que no me’l compro’». Va acabar menjant un kebab amb els amics al centre de Barcelona.

Té la seva pròpia llista negra d’anunciants

Fa uns anys va rebutjar una entitat bancària: «M’ho vaig haver de pensar molt perquè eren moltíssims diners, però als bancs els tinc una mica de respecte. Imagina’t que soc la imatge d’un banc i després desnonen set persones». Tampoc vol col·laborar amb cases d’apostes perquè, segons afirma, són «un problema social». En canvi, entre les seves línies vermelles no hi ha la promoció de l’alimentació poc saludable: Domino’s, Cola Cao, Doritos i Donettes, entre altres marques, formen part dels seus actes publicitaris. «Segons la meva manera de veure el món, no veig malament anunciar menjar. Són marques que generalment consumeixo i m’agraden».

Acusat d’intrusisme per alguns periodistes


Llanos no només narra partides de videojocs, sinó que és un creador de continguts de temàtiques molt variades. La seva gran popularitat i la seva forma divertida i pròxima de tractar qualsevol tema l’han portat a entrevistar músics d’enorme repercussió com C.Tangana, Rauw Alejandro i Nicky Jam i esportistes de primer nivell mundial com Pau Gasol, Sergio Ramos, Ronaldinho i Messi. Incursions «periodístiques» que li han generat més d’un conflicte amb comunicadors veterans com Juanma Castaño, que han titllat la tasca d’Ibai com intrusisme laboral. Malgrat les crítiques, ho té clar: «Ni soc periodista ni vull competir amb la premsa. Respecto molt la professió i tinc molts amics, però no puc rebutjar aquestes ofertes si em conviden».

Ibai Llanos i Piqué: una parella d’èxit


El confinament per la pandèmia de la Covid va provocar l’esclat de Twitch. Moltes persones van optar per la plataforma de ‘streaming’ per passar les hores. En aquella dura etapa es va forjar l’amistat entre l’‘streamer’ i el futbolista. El blaugrana, a través de la seva empresa Kosmos, va adquirir els drets de la Copa Amèrica i va agafar el jove basc per narrar els partits. Va tenir tant èxit que es van tornar a unir per emetre l’estrena de Leo Messi amb el PSG a la Lliga francesa, esdeveniment que va acollir més de dos milions de persones al canal d’Ibai. El mundial de globus, amb mig milió d’espectadors simultanis, ha sigut un altre èxit del duo Piqué-Llanos. El pròxim repte en comú serà codirigir un equip en la màxima divisió competitiva de LOL a Espanya.

L’última bomba: les campanades de 2021 al costat de Ramón García


Per les campanades de 2020 va aconseguir reunir xifres històriques d’audiència amb més de 552.345 espectadors connectats durant el minut d’or del raïm i va superar de llarg canals de televisió generalistes com Cuatro. Aquest any torna a repetir la seva aposta per les campanades, però aquesta vegada amb una nova bomba: presentarà la màgica nit a través de Twitch al costat de Ramón García, mític presentador del ‘Grand Prix’ i un dels rostres més reconeixibles del Nadal televisiu espanyol. Tots dos dirigiran el programa des d’un dels balcons de la madrilenya Puerta del Sol que es poden veure en la retransmissió tradicional de qualsevol canal de televisió.

 

Temes:

Ibai Llanos