Recollida de firmes dirigida als diputats del Congrés perquè recolzin una moció de censura contra Rajoy
La petició registra més de 15.000 rúbriques en poques hores

Mariano Rajoy durant la conferència amb el seu homòleg polonès, Donald Tusk, al palau de la Moncloa el 15 de juliol del 2013. /
A causa de l'escàndol polític que han suposat les revelacions entorn del finançament del Partit Popular després de les publicacions d''El Mundo' i la declaració de Luis Bárcenas al jutge Pablo Ruz, s'ha creat una nova campanya de recollida de firmes per demanar una moció de censura al president del Govern, Mariano Rajoy. La plataforma d'activisme 'on line' Change.org recull aquesta campanya, dirigida als diputats del Congrés, que pretén pressionar-los i que es mobilitzin per aconseguir una moció de censura.
Recollida de firmes
La campanya consisteix en una petició en cascada, és a dir, que recull diverses peticions a diferents diputats del Congrés i es fa una crida a la ciutadania a obrir com més peticions millor. “Prou: demana una moció de censura al president del Govern #mocioncensuraya”. Fins ara, en total s'han recollit més de 15.000 firmes (aquest dimarts al migdia) i la petició que té més firmes recopilades, amb més de 8.000, és la dirigida al líder d'Unió i portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida. A més, amb l'objectiu de fer repercussió d'aquesta campanya a les xarxes socials, s'ha creat el 'hashtag' #mociondecensuraya.
Notícies relacionadesAquesta iniciativa, que va sumant firmes cada minut que passa, ha estat creada per Jesús Torres, un jubilat que després de la dictadura va viure molt il·lusionat el període de la transició i que ara està desencantat amb el sistema democràtic espanyol.
Precedents
Abans d'aquesta petició i durant el mes de febrer, poc temps després de conèixer-se l'existència dels 'papers de Bárcenas', es va crear una petició que demanava la dimissió de Rajoy: "Prou corrupció a Espanya: 2 milions perquè Rajoy dimiteixi #RajoyVeteYa". Aquesta recollida de firmes va tenir molt èxit durant els primers mesos de l'any, fins a aconseguir més d'un milió de firmes. De fet, els nous esdeveniments al voltant del cas Bárcenas i el qüestionat finançament del PP han ajudat que la petició tingui encara més firmes i que proposin reunir-ne dos milions.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Corrupció La UCO entra a Ferraz per agafar l'email de Santos Cerdán
- Alejandro Sanz i Ivet Playà: no és amor, és poder
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- En una interlocutòria El jutge demana entrar a Ferraz i investigar expedients d’obres adjudicades per Adif i Carreteres
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Sánchez i Illa es reuneixen a la Moncloa en plena crisi per la corrupció del PSOE