Anar al contingut

Jornades de consum

Des d'avui fins a Reis, la nova campanya de Nadal

Neus Soler

L'increment de facturació es veu reflectit en la botiga física i encara més en la virtual

L’acceptació per part dels consumidors d’aquesta jornada que ja forma part del calendari de promocions i rebaixes és un signe inequívoc que el Black Friday és una oportunitat per millorar la capacitat de compra que tots posseïm, i en unes dates que a més ens són molt propícies.

El Black Friday ens ofereix poder comprar a preu rebaixat una sèrie de productes que, contràriament al que estem acostumats, no tenen per què correspondre únicament als articles de final de temporada que els comerços no han pogut vendre i que ara es volen treure de sobre. Per tant, per al consumidor, el Black Friday representa una gran festa de rebaixes que pot aprofitar per comprar productes actuals i originals però amb descomptes com els que s’apliquen a final de temporada. Els beneficis que reporta la jornada s’estenen també als comerciants, que veuen avançar la campanya de Nadal i així tanquen el mes de novembre, tradicionalment molt baix en vendes, amb una facturació positiva.

Les dades que corroboren la bona salut del Black Friday no només es tradueixen en una afluència més gran de públic a les botigues aquests dies, sinó en una adhesió més gran dels comerços a la jornada. La participació en el Black Friday del 2016 va englobar el 80% del comerç, mentre que el 2017 ja està reunint el 90%. I és que els comerciants són conscients de la magnífica oportunitat que representa per promoure el consum i augmentar les seves vendes.

Any rere any, l’increment de facturació es veu reflectit en la botiga física i encara més en la virtual. El Black Friday dona lloc a una mitjana aproximada del 5% de la facturació anual dels comerços, i les previsions per al període actual s’han establert en un creixement en les vendes d’un 9% en el conjunt de l’Estat.

Hi ha una dinamització de l’economia, impulsada per l’augment del consum i traduïda en una millora ocupacional quantitativa i el creixement del sector relacionat amb els serveis. A banda, es produeix una consolidació de les vendes de productes de tot tipus, més enllà dels electrònics, el ram on es va iniciar el Black Friday. Els estudis revelen que encara que els productes tecnològics concentren els descomptes més acusats, de la jornada es beneficien molts sectors, com el de la moda i els complements.

El Black Friday també representa una clara motivació comercial, que no beneficia únicament els que fan més publicitat, sinó tots els comerciants. El petit comerç pot aprofitar la situació a favor seu al gaudir dels efectes que es deriven de la inversió en publicitat que realitzen els grans operadors del comerç, així com del ressò que es genera en els mitjans de comunicació.

Les estadístiques, a més a més, indiquen l’impacte positiu del Black Friday, que avança la campanya de Nadal i la manté fins a Reis. La qual cosa assegura l’afluència de clients a les botigues i la probabilitat de vendre més, però també és una oportunitat que obté el comerç per fidelitzar els seus clients. 

0 Comentaris
cargando