La 080 Fashion Week

¿Per què en diuen glamur quan volen dir negoci?

La imatge superficial i efímera de la moda no ha de maquillar la seva aportació a l'economia catalana

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp38874470 gente  barcelona 080 fashion  en el recinto modernista de sa170613190556

zentauroepp38874470 gente barcelona 080 fashion en el recinto modernista de sa170613190556

S’encenen els focus, sona la música i les models comencen a desfilar amb estil davant d’una primera fila de celebritats que aplaudeixen amb fascinació mentre centenars de fotògrafs disparen les seves càmeres. Ha començat una nova edició de la 080 Barcelona Fashion. La moda necessita aquest encant natural i fascinador que anomenem glamur. Aquesta imatge de la moda, efímera i superficial, és la més estesa entre el públic general, però cal descobrir què hi ha darrere la passarel·la, què aporta a l’economia catalana i quins valors industrials trobem a les indústries del disseny de Catalunya.

Primer, el producte. Les col·eccions que les marques de moda catalanes presenten a professionals i mitjans de comunicació de tot el món és un producte que necessita ser ideat per un equip de disseny, fabricat per personal tècnic i comercialitzat a tot el món per personal qualificat. Tot això genera més de 57.000 llocs de treball a la indústria de la moda a Catalunya i més de 35.000 llocs de treball addicionals als punts de venda; en total, gairebé 100.000 famílies catalanes tenen una vinculació professional amb el sector de la moda.

Darrere del producte descobrim la marca i, darrere la marca, l’empresa que la sustenta. A Catalunya hi ha 2.800 empreses dedicades a la indústria de la moda, majoritàriament pimes familiars que generen anualment 15.000 milions d’euros (un 8% del PIB de Catalunya). La moda és una potent font de riquesa distribuïda per tot el país, ajuda a vertebrar el territori i construeix una identitat cultural per oferir al món.

I I finalment, el mercatLes exportacions catalanes del sector tèxtil i de la moda s’han duplicat en l’última dècada fins a arribar als 5.500 milions d’euros anuals (un 28% del total de les exportacions del sector tèxtil i de la moda a Espanya). Les petites empreses del sector han fet un enorme esforç per desenvolupar col·leccions més internacionals, aprendre idiomes i tècniques de comerç internacional per viatjar per tot el món conquerint nous mercats que poguessin compensar la pèrdua de mercat interior derivada de la crisi econòmica, i ho han aconseguit: els seus productes arriben avui a consumidors de tot el món.

La passarel·la 080 Barcelona Fashion contribueix directament a impulsar les marques catalanes, a potenciar la seva imatge exterior i a generar oportunitat de negoci. Centenars de compradors de tot el món visitaran Barcelona aquesta setmana per participar en les desfilades i en les convencions comercials de les nostres marques deixant una petjada econòmica rellevant en el sector serveis de Catalunya.

Notícies relacionades

En definitiva, quan s’apaguen els focus i s’atura la música, comença una activitat delirant de milers de professionals, un esforç de 365 dies a l’any per oferir al món un producte, unes col·leccions i una identitat pròpia que genera riquesa econòmica.

President del Clúster Català de la Moda i el Tèxtil MODACC