EDITORIAL

El Sónar, el triomf del canvi i la creativitat

1
Es llegeix en minuts

La fórmula de l'èxit del Sónar, que en l'edició d'aquest any compleix 20 anys d'existència, la resumeix Enric Palau, un dels seus directors i fundadors: «La idea de canvi forma part de la nostra manera de ser». El Sónar no ha mort d'èxit. Al contrari, aquella idea pionera d'acoblar amb creativitat la música i la tecnologia ha provocat una renovació anual que avui adopta el format del Sónar+D. Un laboratori, al capdavall, com ha estat el festival aquestes dues dècades.

Sens dubte, un cop vistos els resultats, els seus fundadors han estat una barreja de visionaris i bons gestors amb olfacte: la marca Barcelona s'ha imposat mundialment com a referència en l'àmbit de la música electrònica. L'edició, especial, d'aquest 2013 comença aquesta nit amb l'actuació dels Pet Shop Boys, un duo històric que compartirà cartell amb les ofertes més innovadores i -un altre segell de la casa- arriscades. De dia i de nit, música, cinema, debats i idees es fusionen en una cita anual de primer nivell per a unes 100.000 persones, segons les estimacions. L'imparable èxit de la convocatòria està en l'origen de la mudança cap a la Fira de Barcelona, on es muntaran grans escenaris. Un exemple de les necessitats i de les expectatives futures dels directors del fill que van parir fa 20 anys i que encara no ha deixat de créixer. El Sónar és més que un festival, és un espectacle amb vocació d'explorar i d'agradar al màxim de persones possible. I per veure'l i sentir-lo n'hi ha prou d'agafar el metro.