Èdip contra el mite
Utilitzar qualificatius com el·líptic, opac, metòdic i enigmàtic al parlar del cine d’Angela Schanelec s’ha convertit en costum, i això és una cosa que la seva nova pel·lícula no canviarà en tant que es compon dels trets que configuren el segell del seu estil: plans llargs bellament dissenyats, actitud laxa respecte a la continuïtat temporal, interpretacions contingudes i sustentades més en els moviments i els gestos que en el diàleg, precisió quirúrgica en l’ús del so i un enfocament general de la narració basat en l’omissió, la sostracció i l’ofuscació.
Música diu ser una versió lliure d’Èdip Rei, tot i que conèixer per endavant la tragèdia de Sòfocles no és de gran ajuda. Schanelec només ens presenta la quantitat d’història suficient per inclinar-nos a saber més però encegats, com Èdip, per la seva negativa a donar-nos més. A l’entrar en escena el protagonista, la directora sembla esbossar un argument sobre el poder salvador de la música i suggerir –a diferència del text original– que podem alliberar-nos del destí, tot i que res d’això aporta més que una fina capa emocional al seu formalisme. El que dona fluïdesa a la successió d’imatges i les dota d’una força que desafia la lògica racional és una altra cosa, una mica més estranya, invisible i inexplicable.
- Mar Suy: "Tinc set medalles mundials i seguia pagant la quota i els viatges"
- Pagament mensual La Seguretat Social avisa els pensionistes que vulguin cobrar 31 euros extra
- Tragèdia a Granada L’avi que va matar els nets i es va suïcidar va viure una tragèdia prèvia
- Gesta històrica L’obra eterna de Sir Pep Guardiola a la Premier
- Apunt El comiat
- L’Unicaja arrasa el Manresa i acaba amb la seva aventura
- La Caixa aspira a aconseguir el 10% de Telefónica i igualar l’Estat
- El Govern obre a la Pimec la porta del diàleg social a escala estatal
- L’Audiència condemna Villarejo per suborn en el contracte amb Planeta
- El PP creu que Sánchez "sobreactua" de cara al 9J