Estrena de cine

Crítica de ‘París, distrito 13:’ seductor retrat generacional

Crítica de ‘París, distrito 13:’ seductor retrat generacional

Jacques Audiard ofereix un intent de prendre el pols a una part molt real i molt vital de la societat francesa: els mil·lennistes

1
Es llegeix en minuts
Nando Salvà

Després de consagrar-se com a cineasta gràcies a ficcions que exploren la masculinitat, i que no miren de retratar el nostre món sinó una versió mitificada d’aquest a través dels mecanismes dramàtics del cine de gènere, el francès Jacques Audiard canvia de tema a través del que no només és la seva pel·lícula més femenina sinó també un intent de prendre el pols a una part molt real i molt vital de la societat francesa: els mil·lennistes, amb les seves incerteses professionals, els seus problemes afectius amb les generacions prèvies, el seu permanent desencant i, sobretot, la fluïdesa de les seves relacions afectives.

‘París, distrito 13,’ en efecte, contempla amb mirada sugerentemente monocroma com la joventut actual mira de compatibilitzar les seves necessitats d’intimitat amb l’omnipresència dels telèfons mòbils, les ‘apps’ com Tinder i el porno ‘online’. I mentrestant presenta una successió d’escenes de sexe que desprenen capacitat de seducció i eloqüència emocional, i la naturalitat de les quals inevitablement xoca amb la defensa de la parella tradicional que en última instància sembla portar a terme. Fora d’això, això sí, la pel·lícula evita judicis i moralismes a l’hora de retratar com la tecnologia ha transformat el romanticisme, i en general fa gala d’una despreocupació, una tendresa, una calidesa i una sensualitat que resulten excepcionals en l’obra del seu director.

‘París, distrito 13’

Director  Jacques Audiard

Intèrprets  Lucie Zhang, Makita Samba, Noémie Merlant, Jehnny Beth

Any  2021

Estrena  8 d’abril del 2022

Puntuació  ★★★★