TRANSFORMACIÓ DIGITAL

L'era digital representa una oportunitat per col·laborar

BBVA Open Innovation reuneix empreses i 'start-ups' en un Open Talks a Barcelona

Les companyies tradicionals poden innovar cooperant amb tercers més tecnològics

bbvaopen

bbvaopen

1
Es llegeix en minuts
Xavi Datzira

No hi ha empresa que no estigui immersa en algun tipus de transformació digital, la qüestió és de quina manera i, sobretot, amb quin objectiu. Perquè no es tracta només de ser present a la web o a les xarxes socials, sinó d’un canvi cultural. «La digitalització també significa efectuar canvis per millorar en l’organització, en les estructures internes, en la gestió...», va explicar Joan Piera, director regional de banca d’empreses de l’entitat a Catalunya. Va ser durant l’Open Talks que BBVA Open Innovation va organitzar dimecres a Barcelona sota el títol ‘La digitalització de les empreses’.

L’objectiu de la trobada era assenyalar que les oportunitats d’innovació són cada vegada més grans gràcies a la tecnologia, i això representa una oportunitat enorme per a les empreses, que hi poden trobar la manerad’agilitar els seus processos i estalviar costos. No obstant, moltes companyies es troben amb la barrera del temps disponible, la falta de recursos o inèrcies adquirides. «És important que siguin conscients que es pot innovar a través de tercers, de ‘start-ups’ amb gran capacitat tecnològica que els poden ajudar en molts aspectes, perquè ells es puguin concentrar en el que millor saben fer», va remarcar Pedro Muñoz, responsable d’Open Innovation del BBVA.

Per exemple, en l’àmbit de les nòmines, la comptabilitat o l’assessoria legal. Luis Guerra, director general de Vasalto, va explicar com han aprofitat els avenços tecnològics per automatitzar processos. «Aquest any hem impulsat el Projecte Alinghi, el nostre primer robot, que ha donat 25.000 altes i baixes en la Seguretat Social de manera automàtica i amb un 95% de satisfacció dels clients», va comentar.

Connexió personal

Notícies relacionades

La cooperació entre empreses va ser el punt principal de la intervenció d’Óscar Sala, director de la plataforma de The Collider de la Mobile World Capital. El seu objectiu és «connectar la investigació científica amb l’empresa, és a dir, ajuntar idiomes diferents per transformar el coneixement en negocis exitosos». Dit d’una altra manera, crear equips amb perfils diferents i, alhora, complementaris:l’expert en R+D i l’expert a gestionar empreses.

En l’Open Talks també es va parlar d’optimitzar les vendes digitals de la mà de Newslettersoft i un grup de joves emprenedors van explicar els serveis B2B que ofereixen a les empreses. I la conclusió va ser que no fa falta competir: les ‘start-ups’ poden ajudar les empreses més tradicionals a digitalitzar-se. I això és un bon negoci per a tothom

Temes:

BBVA