4
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Hi havia una gran expectació per veure el doble plat inaugural amb què es va anunciar que obriria la 32a edició de la 080 Barcelona Fashion, que fins divendres vinent, 27 d’octubre, se celebrarà al recinte modernista de Sant Pau, i on 24 firmes de dissenyadores i dissenyadors presentaran les seves creacions. La jornada no va defraudar.

Experiència immersiva

A la una del migdia va obrir l’Open Area, i va quedar instal·lat un enorme cub de vidre amb sorpresa al seu interior: la proposta immersiva d’Andrei Warren, director creatiu de l’estudi Misato Kindness i un dels artistes digitals del moment, que realitza campanyes per a Nike, Adidas, Mugler o Carolina Herrera, entre altres marques. Un vídeo de 40 segons en ‘loop’ en el qual tenyeix de blau denim Barcelona.

Diverses noies disfruten de l’experiència immersiva d’Andrei Warren, en la 32a 080 Barcelona Fashion. /

MANU MITRU

Denim, a 080 Reborn

El mateix vídeo va donar el torn, ja a la zona de desfilades, a la 080 Reborn, que en la seva segona edició s’ha centrat en el denim. Els estilistes Fermin + Gilles han vestit la companyia de dansa del Ballet de Barcelona amb peces texanes de segona mà desconstruïdes i recosides de nou.

Un moment de la desfilada dedicada al denim i el seu reciclatge a la 080 Reborn. /

MANU MITRU

Simorra

La marca nascuda el 1978 posa el teixit en el centre del disseny i entén el material com a vehicle d’expressió creativa per comunicar missatges i emocions. La col·lecció presentada es titula ‘Echoes of Nature’ (‘Ecos de la natura’) i s’inspira en la força creativa de la natura. Una composició expressada a través dels teixits, textures i plecs, que plasmen la bellesa fugaç del paisatge. En la presentació destaquen les peces metal·litzades, els tons ‘nude’, blancs, vermells i estampats blaus i verds i el plàstic impermeable. 

Desfilada de Simorra a la 080. /

EFE / ENRIC FONTCOBERTA

The Artelier

Les seves peces són una declaració d’estil sense gènere que celebren la moda com una expressió personal de la identitat. La marca prioritza l’ús de teixits ecològics i sostenibles, i tota la producció es porta a terme artesanalment a Barcelona. La col·lecció ‘quan la nit torna’ evoca el buit quan la nit arriba a la seva fi i tot torna a renéixer, emergint les noves oportunitats. La primera model ha aparegut en escena amb un vestit llarg totalment blanc que li han pintat en directe. Els ‘total look’, les transparències, el denim i els estampats ‘tie dye’ han sigut protagonistes. 

Un dels models de The Artelier. /

EFE / ENRIC FONTCOBERTA

Escorpion

Escorpion fa una oda a l’elegància i la naturalitat de la dona contemporània amb la seva col·lecció ‘Scent of Woman’ (‘Essència de dona’). La marca fusiona les tècniques tradicionals, com la intàrsia i el Jacquard, amb l’avantguarda de les textures i les superposicions de peces fetes a mà. 

«‘Essència de dona’ per la personalitat i essència de cada dona, i per l’aroma. Hem fet un joc de paraules», detalla la dissenyadora Jessica Raya en una breu trobada amb EL PERIÓDICO. «Ens hem imaginat un passeig en una tarda d’estiu que s’allarga fins a la posta de sol i després fins al vespre en una festa. Passem de tons vius i teixits més ‘casual’ a apagar la paleta de color amb metal·litzats, fins a anar-nos-en a fils fantasia amb el lluentó», explica la creadora. 

Els protagonistes de la desfilada han sigut tres gossos vestits amb el mateix jersei que la model. «Els animals de companyia estan sent els nous fills i volíem reivindicar el ‘pet friendly’. Com que ha sortit la llei de protecció animal, volem reivindicar que és un fet important i necessari», comenta. 

Desfilada d’Escorpion en la 32a 080 Barcelona Fashion. /

EFE / ENRIC FONTCOBERTA

Lola Casademunt by Maite

Notícies relacionades

La marca històrica de Barcelona, ara amb Maite Casademunt al capdavant, presenta ‘Motel Arizona’, una col·lecció de primavera estiu del 2024 que té la Ruta 66 com a punt de partida. Les peces etan plenes de vida amb colors com el turquesa, el verd i el fúcsia. «La col·lecció és un viatge des del desert fins a Las Vegas, sobretot amb els colors. El cel blau, els colors terra i sorra, el verd del cactus, els motels, fins a arribar als ors i gèneres glamurosos», explica Maite Casademunt abans de la desfilada. 

Vestits fluids amb estampat maxi de serp, blazers en teixits tornassolats que emulen animals com el camaleó i mini trenchs en teixits rústics com el canvas són protagonistes a les zones àrides. Aquesta imatge contrasta amb els neons i els llums de la ciutat dels casinos, que aposta pels lluentons i total looks de capes amb mini shorts. «Nosaltres venem actitud. Depèn de com et col·loquis un ‘look’ o un altre tot canvia. Una cosa que potser és clàssica de sobte ‘moderneja’», comenta la dissenyadora.