Setmana de la Moda de Nova York

Custo Barcelona: «L’emoció és la palanca que mou la dona que busca sobresortir»

Custo Barcelona: «L’emoció és la palanca que mou la dona que busca sobresortir»
2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Pocs, molt pocs, veterans del lloc poden tossir-li a Ángel Custodio Dalmau Salmons, més conegut com a Custo Barcelona (Tremp; Lleida, 1959). El 1997 va trepitjar per primera vegada la passarel·la de la llavors emergent New York Fashion Week (NYFW), que començava a despuntar davant cites amb tradició com París i Milà. Aquella vegada va ser l’únic europeu convidat per l’organització a compartir espai amb unes altres 39 firmes nord-americanes que van posar els fonaments de la que és avui cita ineludible per a tota la indústria de la moda.

Aquella històrica desfilada i la pàgina que el ‘New York Times’ va dedicar a la ‘customania’ van marcar el destí de la firma per sempre. «Som molt pocs els que portem presentant ininterrompudament 26 anys a la NYFW. Pot ser que alguns consagrats nord-americans ens superin, però d’estrangers som els únics», explica orgullós el dissenyador, que porta 43 anys de carrera a la seva esquena, i marcant la moda amb un estil fàcil de reconèixer arreu del món.        

Des de dijous passat i fins aquest dimecres, les creacions més recents de famoses firmes com Ralph Lauren i Marc Jacobs, i de nous i prometedors dissenyadors, es presenten als compradors, la premsa, famosos i ‘influencers’ i el públic en general a la Gran Poma, la cita que marca l’inici del circuit de passarel·les internacional. I Custo no podia faltar a la seva passarel·la fetitxe.

Joc de seducció

Aquesta ocasió ha presentat ‘Objeto de deseo’, la seva nova proposta per a la pròxima primavera-estiu «amb peces emocionals que desperten el desig en les dones», comenta. El lloc elegit han sigut els Canoe Studios, un ‘loft’ ampli i lluminós a sobre del riu Hudson. «Hem fet servir més mitjans que en l’edició passada i hem omplert per complet», assegura eufòric el creador.

Models llueixen les últimes creacions de Custo Barcelona, a Nova York.

EFE / ÀNGEL ABELLARS

De nou Custo ha omplert de color la passarel·la nord-americana amb les agosarades i entusiastes propostes d’‘Objeto de deseo’, un treball que el creador ha fet per «provocar la seducció de la dona que viu el seu estil i vol projectar-lo». I com sempre, amb l’ànsia de «sorprendre i convèncer», leitmotiv en la trajectòria de Custo. «En la nostra firma sempre apuntem a l’emoció, perquè entenem que és la palanca que mou les dones que busquen sobresortir, diferenciar-se».

Sensuals caftans

En total, s’han presentat 50 propostes, on els vestits han sigut la peça estrella. Des de llargs fins als mini, entallats o fluids. Com a peça sorpresa, els sensuals caftans.

Quant a la paleta cromàtica, per a la temporada vinent Custo Barcelona aposta pels fúcsia, turqueses, ataronjats units pel blanc i les diferents intensitats de la brillantor.

El dissenyador Custo Dalmau, després de concloure la desfilada al ‘loft’ novaiorquès Canoe Studios.

EFE / ÀNGEL ABELLARS

«Per a una dona empoderada»

Notícies relacionades

Vestits d’obertures, asimetries i dissenys arquitectònics, pantalons sobredimensionats, i minifaldilles en combinació amb ‘tops’ experimentals, i conjunts de bany (banyadors i biquinis), «per a una dona empoderada i segura de si mateixa», insisteix el dissenyador, que recalca de la seva nova col·lecció «els materials tècnics fusionats amb teixits naturals com la seda i el cotó, així com el delicat patronatge dels colls de caftans i vestits».

Una proposta que podrà veure’s ampliada amb 15 propostes més i algun nou gir d’estil», avança Custo, divendres vinent, 15 de setembre, a la Mercedes-Benz Fashion Week de Madrid.