080 BARCELONA FASHION

Louis Rubi (LR3): «No utilitzem models a les nostres campanyes, només gent real del carrer»

Junt amb Daniel Corrales, l’altre impulsor de la marca ‘genderless’, presenta les novetats de la seva col·lecció a LR3 Experience, l’única picada d’ullet virtual i tecnològica de la passarel·la catalana en la seva tornada a la presencialitat

Louis Rubi (LR3): «No utilitzem models a les nostres campanyes, només gent real del carrer»

080 BARCELONA FASHION

  • La 080 Barcelona Fashion crea una desfilada de moda de segona mà

6
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A ningú se li escapa que això d’LR3 és per Louis Rubi. D’acord, ¿i el 3? La marca la van fundar dos: Louis Rubi (Badajoz, 1982) i Daniel Corrales (Barcelona, 1977), parella dins i fora del taller i l’oficina. El dissenyador i director creatiu i el director de negoci van deixar les seves «còmodes feines» en el món de la moda i el desembre del 2019 van crear la seva pròpia firma, des del seu ‘atelier’ a la capital catalana, i apostant fort per valors com les peces inclusives, atemporals i ‘genderless’. Vint-i-dos patrons i una sola talla que s’adapta a tots els cossos, de la 34 a la 48.

¿Màgia? No. Un estudiadíssim patronatge per reivindicar que «en la moda hi cabem tots i ens hi podem divertir tots, no només els alts i prims». Per a això, LR3 defensa que el futur d’aquesta indústria passa per la tecnologia, allò virtual i l’art. I en aquesta tríada entra en joc el 3 del seu nom, «un número que té moltes coses positives».

-Ara que la 080 torna a la presencialitat en la seva 30a edició, vostès presenten la col·lecció en virtual.

-Una de les coses que més ens va motivar per a aquesta col·laboració va ser fer-ho com s’està movent ara mateix el món de la moda. Ja no hi ha una sola realitat física. No existeix l’‘online’ i l’‘offline’. Els desenvolupaments tecnològics són el futur. Crec que és una gran oportunitat per a ells també ficar un contingut que no sigui només unidireccional.

-¿Com va sorgir la idea d’aquesta Experience?

-Per la mateixa evolució que farem a LR3, amb col·laboracions amb artistes de diferents àmbits de la tecnologia i l’art. No només presentarem una nova col·lecció en aquesta instal·lació [oberta durant tots els dies de les desfilades], sinó que es tracta d’una immersió al nostre món, inspiració, valors..., i en la nostra comunitat de seguidors a les xarxes. Un viatge en què diferents avatars, dibuixos i maniquins t’acompanyen per demostrar que del que es tracta no és d’amagar el cos, sinó d’utilitzar la roba com un mitjà per divertir-nos.

-¿Daniel Corrales, el cofundador de la marca, també hi està al darrere?

-El concepte de l’exposició neix de tots dos fa cinc mesos, però en el muntatge hi han participat un equip de gairebé 20 persones, que s’han encarregat dels avatars i de l’arquitectura virtual.

Els pantalons, amb un sistema de botons i ajustos, s’adapten a qualsevol persona, des d’una talla 34 fins a una 48»

-El seu aparador és Instagram, i la seva botiga, internet. ¿Algun projecte físic?

-Bé, quan vam néixer, el desembre del 2019, teníem previst començar la ruta de les ‘pop ups’ al març, però va coincidir amb la covid. Aquesta part del projecte, de presentar, deixar que la gent s’emprovi la roba, etc., es va quedar aturada fins al juny passat, que vam presentar a París. Després de la 080, volem obrir ‘pop ups’ a les ciutats on més venem, que són el Japó i als EUA, i a l’Àsia en general.  

-Els seus patrons tenen un estil molt japonès.

-Sí, hi ha aquesta connexió. Els ‘hakames’ agraden molt, però també l’abric i el sastre, amb la seva americana, pantalons i armilla, és molt LR3.

-La col·lecció és permanent i va començar amb 10 patrons als quals es van afegint colors i teixits nous. ¿Així de simple o així de complicat?

-Ara ja en tenim 22. És com si en un armari tinguessis un exemplar de cada: un abric, una americana, uns pantalons, un vestit, una camisa, una bermuda, una samarreta, un jersei, una armilla... fins i tot un ponxo i una capa. Tots són d’una sola talla. Per exemple, els pantalons, amb un sistema de botons i ajustos, s’adapten a qualsevol persona, des d’una talla 34 fins a una 48. Hem fet coses per a gent que fa 2,10 metres i pesa 220 quilos. Són cossos molt extrems, per això per a ells, fem projectes especials.

-No s’ha de confondre amb la roba ‘oversize’. 

-Una cosa és la roba ‘oversize’, i una altra, crear una sola talla, que tingui unes proporcions molt pensades estratègicament perquè al final quan la gent se l’emprovi senti una cosa bonica. Ens va costar un munt treure aquests patrons, sobretot dels pantalons. Cada patró el vam provar en un munt de gent, amb cossos diferents... Per exemple, vam fer 30 prototips per als pantalons.

-¿Quines novetats han afegit a la col·lecció?

-Es veuran lluentons, velluts, teixits amb estampats florals, ‘denim’... I la contraposició d’aquests teixits molt delicats amb d’altres que no ho són tant. Hi haurà qualitats molt altes, com sedes i el guipur. Algunes novetats, com la càpsula texana ja la vam presentar a Instagram a principis de mes.

Si volíem aspirar que tothom es divertís amb la roba ho havíem de fer amb gent en qui tothom es pogués veure reflectit»

-‘Slow fashion’ i ‘genderless’ són dos conceptes cada vegada més presents a les marques de moda, sobretot les més joves. ¿Què us distingeix a vosaltres?

-Nosaltres, per exemple, no utilitzem models a les campanyes, només gent del carrer, amb el seu cos i les seves proporcions, la seva realitat individual, que és el que els fa únics. Aquest és l’eix principal de la nostra marca. Si volíem aspirar que tothom es divertís amb la roba havíem de fer-ho amb gent diversa que també es veiés reflectida. Aquesta és una de les claus del nostre èxit.

-¿Per què creu que aquest Experience canviarà la manera en què s’entenen les desfilades (i la mateixa bellesa)?

-És inevitable, no es tracta d’una moda passatgera. Cada vegada més, el món real i virtual s’interconnectaran més. Quan va sortir Instagram, la gent deia que no sabia si seria a Instagram. I després tothom és a Instagram. Igual amb TikTok, que ara és l’eix principal de tot. Està passant, i hi ha gent fent un contingut superinteressant.

-LR3 reivindica la diversió, ¿creu que en aquesta indústria n’hi falta?

-Crec que és una qüestió cultural, en general, i també en la moda. Des de petit et diuen que si ets baixet no pots portar coses llargues; que si estàs gras, has de portar negre; que si ets molt pàl·lid, no et posis groc... Al final tot es resumiria en «això només s’ho pot posar algú alt i prim». Això és just el que volem eliminar.

Notícies relacionades

-¿Algun famós entre els seus fans?

-No tenim un titular com Rosalía o Beyoncé, però el més guai d’LR3 és que des que vam sortir hi va haver molta gent de moltíssims àmbits, de la música, de l’esport, de la comunicació, de les arts visuals, ‘influencers’... que ens han recolzat d’una manera activa. Hi ha molta gent que ens ha comprat per portar les nostres peces en el seu dia a dia, i això és el que em flipa en realitat.