Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

5 botigues ‘online’ on comprar roba de segona mà, el fenomen que vencerà la ‘fast fashion’ el 2030

La generació Z és la que més té en compte el valor de revenda d’una peça abans de comprar-la, un 165% més que els ‘baby boomers’, segons l’estudi ‘Consumer Trends 2022’

5 botigues ‘online’ on comprar roba de segona mà, el fenomen que vencerà la ‘fast fashion’ el 2030

PEXELS / COTTONBRO

6
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tot i que la maquinària de la moda no deixa de produir samarretes i texans, cada vegada estem més a prop de posar fre a aquesta producció sense sentit i gens sostenible gràcies a un canvi de mentalitat en les noves generacions. Segons l’estudi ‘Consumer Trends 2022’, elaborat per Samy Alliance –companyia de serveis integrals de màrqueting i comunicació–, la moda de segona mà duplicarà la ‘fast fashion’ el 2030

L’esmentat informe apunta algunes de les tendències que han contribuït a l’auge d’aquest mercat: l’increment de les plataformes C2C [de consumidor a consumidor] especialitzades en la compravenda de roba, l’increment de la preocupació pel consum conscient i la voluntat d’estalvi.

Durant el 2020, 33 milions de persones van invertir per primera vegada en roba de segona mà. En concret, el 76% dels compradors novells en aquest mercat van assegurar que en els pròxims cinc anys incrementarien la seva inversió. Això repercuteix directament en els projectes de plataformes de compravenda, dels quals es calcula un augment del 5,4% en els pròxims cinc anys.

Sostenibilitat i ètica

Les noves generacions estan marcant el camí que han de seguir les marques per fidelitzar el seu consum. Segons l’estudi, la generació Z té molt en compte els estàndards ètics de les marques abans d’invertir-hi. En concret, el 62% asseguren que estan més disposats a gastar en marques sostenibles.

Una altra dada que s’extreu de l’informe és que gran part dels consumidors prioritzen ara la qualitat de les peces posant en relleu el fet de poder revendre-les a posteriori. Actualment, el 43% dels usuaris prefereix invertir en peces de més qualitat per garantir que els poden treure rendibilitat a llarg termini. És més, un 165% més de la generació Z que de ‘baby boomers’ té en compte el valor de revenda abans d’adquirir la roba, factor que denota la integració de l’hàbit de consum de segona mà entre els més joves. Segons Samy Alliance, el 33% de la generació Z té roba de segona mà.

Notícies relacionades

El creixent interès social pels temes mediambientals i la preocupació pel canvi climàtic estan tenint força incidència sobre els hàbits de consum i repercuteix directament en l’estratègia de les companyies del sector moda. Aquesta tendència s’ha incrementat amb la pandèmia i un de cada tres consumidors es preocupa més ara per vestir roba sostenible.

L’eclosió es palpa en botigues físiques com Humana

Per tot això, la cultura d’un sol ús cada vegada es veu amb pitjors ulls mentre guanya pes la del reciclatge, la revenda i la reutilització. Es comença a veure que la durabilitat s’està imposant sobre l’última tendència. I així ho demostra l’auge de les botigues ‘online’ de compravenda de peces i accessoris de segona mà.

Vet aquí 5 de les més populars

Nascuda a Lituània el 2008, aquesta plataforma de compravenda de roba utilitzada és un referent a tot Europa i als Estats Units. Actualment té més de 45 milions d’usuaris i desenes de milions de peces de roba, calçat i accessoris per a la llar. És un lloc segur on trobar roba de segona mà d’excel·lent qualitat.

El 2019 va comprar Chicfy, l’‘app’ malaguenya del ‘Claro que sí, guapi’, que va modernitzar el sector a Espanya. Vinted no imposa comissió de venda als usuaris, de manera que és el mercat perfecte per als venedors.

Des de la seva aplicació es poden crear anuncis gratuïtament, acordar la venda, realitzar l’enviament i rebre el pagament al moment en què el comprador confirma que ha rebut el producte. Té un armari variat on hi caben Zara, & Other Stories, Uterqüe... A més, inclouen una selecció de peces amb etiqueta. Hi ha vestits a partir de 8 euros, samarretes per 2 o 3 i abrics per 12.

Poques presentacions fan falta per parlar de Wallapop, plataforma líder en compravenda d’articles de segona mà. La seva categoria de moda i accessoris té cada vegada més pes. Segons l’empresa, estrenar no s’hauria d’utilitzar només per referir-se a un article que no s’ha utilitzat abans, sinó més aviat a posar-se alguna cosa per primera vegada. Entre les marques més venudes de la web hi ha Tous, Nike i Bimba & Lola.

Al cercador es pot seleccionar per categoria, talla i paraules clau, així indiquen quin és el venedor més pròxim. Es pot xatejar i quedar per fer la venda en persona o utilitzar el seu servei d’enviament. La plataforma s’encarrega de fer-ne el seguiment i d’assegurar que l’intercanvi s’ha efectuat correctament abans de transferir els diners al venedor.

La firma bilbaïna nascuda el 2015 guanya cada vegada més adeptes. Amb un sol clic, a Micolet es pot accedir a milers d’articles en moda dona, home, nens i de –encara més– rebaixes. Moltes d’aquestes peces tenen un preu imbatible, fins a un 90% més barates respecte al seu preu original. A més, la plataforma acull els armaris més desitjats d’Espanya, ja que més de 200 ‘influencers’ de la moda tan conegudes com Alexandra Pereira, Sara Escudero i Marta Carriedo, entre moltes altres, i ‘celebrities’ com Ariadne Artiles i Soraya Arnelas, són venedores habituals a la web.

També hi ha un gran assortiment de primeres marques com Mango, Zara, Pull & Bear i peces una mica més especials de firmes de luxe com Gucci, Prada, Hugo Boss, Versace i Dior. La diferència d’aquesta plataforma respecte a d’altres és que ells reben la roba als magatzems, revisen que estiguin en perfectes condicions i hi posen un preu just.

Vestiaire Collective està especialitzada en peces de luxe i de firmes de moda de renom a un preu una mica més assequible. La plataforma s’encarrega d’autentificar cada una de les peces que té a la venda per evitar ensurts i falsificacions.

A més de dissenys ‘vintage’, també tenen bolsos, sabates i accessoris amb una rebaixa de fins al 70% sobre el seu preu original. Cada dia s’afegeixen milers de peces noves al seu catàleg, de marques com Louis Vuitton, Balenciaga, Fendi, Gucci, Kenzo, Miu Miu i Balmain, entre altres.

El que va començar com una botiga física ha quallat en una de les plataformes de venda de roba de segona mà més potents a Espanya. Tot i que Mi Ropa Go està especialitzada en peces d’estil ‘vintage’, té un gran catàleg de roba casual, calçat, bolsos i vestits de festa. Per trobar el que busques només has de seleccionar el color, la marca i el rang de preus.

Un dels seus avantatges és que compta amb servei d’entrega ràpida de menys de 24 hores. Ho reps a casa en 24 o 48 hores de manera gratuïta en comandes superiors a 39,95 euros i amb devolució gratuïta. També es pot vendre.

Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

Al Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim del que es parla al carrer i a les xarxes socials i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registreu-vos a Entre Tots i escriviu-nos explicant les vostres inquietuds o compartint les vostres experiències.