Empreses

Fever reuneix 200 milions d’euros i es converteix en el segon unicorn espanyol de l’any

L’aplicació d’esdeveniments prepara el terreny per sortir a borsa

1
Es llegeix en minuts

L’empresa madrilenya Fever ha captat 227 milions de dòlars (aproximadament 200 milions d’euros) en una ronda de finançament que valora la companyia per sobre dels mil milions de dòlars. Això significa que l’aplicació d’esdeveniments d’oci i entreteniment es converteix en ‘unicorn’, unint-se a una llista que ja inclou noms com Glovo, Wallapop, Idealista o Jobandtalent i que fa només dues setmanes va incorporar també TravelPerk. Fever és, així doncs, la segona ‘start-up’ tecnològica espanyola que arriba aquest any a la valoració dels mil milions.

La ronda que així la confirma ha sigut liderada per Goldman Sachs Asset Management, i segons un comunicat de l’empresa que recull Europa Press, és la més gran que ha rebut el sector de l’entreteniment en viu. En la inversió, també han entrat com nous accionistes Alignment Growth, Goodwater Capital, que ha invertit en empreses com Getir i Spotify, o Smash Capital, inversor en Epic Games.

A més, han participat Eurazeo i Vitruvian Partners (aquesta última a través d’una operació en mercat secundari) i accionistes ja presents com Atresmedia, Accel o Philyra. De fet, abans de l’obertura del mercat, Atresmedia ha notificat que compta amb una participació del 10% en la companyia, cosa que suposaria al voltant de 100 milions d’euros.

Notícies relacionades

«Estem orgullosos que una tecnologia originada i desenvolupada a Espanya estigui ajudant milers de creadors d’oci i cultura de tot el món a oferir experiències memorables i de qualitat a milions de persones», ha destacat el conseller delegat de l’aplicació, Ignacio Bachiller. Aquest directiu ha assegurat en declaracions a Bloomberg que després d’aquesta ronda hi ha un «camí molt clar» cap a una futura sortida a borsa.

Fever, coliderat per Bachiller i els també espanyols Alexandre Pérez Casares i Francisco Hein, és present a 60 ciutats arreu del món i compta amb els Estats Units com el seu mercat més gran. La companyia, que no proporciona xifres econòmiques, assegura haver multiplicat per deu els seus ingressos des de la seva última ronda, que va tancar el 2019.

Temes:

Empreses