De la Generalitat
¿Com demanar la nova ajuda per a autònoms i empreses de fins a 200.000 euros?
La Generalitat de Catalunya ha obert la bústia perquè els treballadors autònoms i empreses puguin sol·licitar les noves ajudes per a la solvència empresarial. Aquesta transferència és la tercera tanda de recursos repartides per l’Executiu català i finançades amb fons de l’Estat. I està destinada a esmorteir els efectes de la crisi del coronavirus en els comptes empresarials. El pressupost disponible per a aquestes noves ajudes és d’uns 200 milions d’euros i els potencials interessats s’han de dirigir per la via telemàtica a ‘Canal Empresa’ per presentar la documentació necessària. Aquí totes les claus per sol·licitar la nova ajuda.
Les ajudes de fins a 200.000 euros les poden sol·licitar totes aquelles empreses i autònoms amb activitat a Catalunya que estiguin en actiu des del 2019. També han d’acreditar una caiguda de facturació del 30% o més entre el 2020 i el 2019. Aquesta haurà de ser comprovable a través de les tributacions de l’IVA o algun altre tribut indirecte equivalent. No hi ha, en aquesta convocatòria, cap limitació per sectors o CNAE. Qualsevol sol·licitant de qualsevol activitat pot presentar-se.
Les ajudes varien depenent de si les sol·licita un autònom o una empresa. En el cas dels autònoms que tributin per estimació objectiva de l’IRPF (sistema de mòduls) podran accedir a una transferència de fins a 3.000 euros. Per a la resta, l’import serà d’entre 4.000 euros i 200.000 euros.
L’import final de les ajudes el definiran les despeses objectives per a la solvència empresarial que puguin acreditar cada sol·licitant. És a dir, depèn del nombre de factures de lloguer, subministraments, pagament a proveïdors, saldar deutes financers o no financers... que puguin acreditar els sol·licitants i que hagin tingut lloc entre entre març del 2020 i fins al 30 de setembre del 2021.
Els potencials interessats poden presentar la seva sol·licitud des del divendres 12 de novembre i fins al divendres 19 de novembre.
No, l’assignació de recursos i l’atenció de sol·licituds no anirà per ordre cronològic. Tot aquell que presenti dins dels terminis establerts la seva sol·licitud i compleixi amb els requisits cobrarà l’ajuda, al marge de si la va presentar el primer o l’últim.
Els autònoms o empreses interessades hauran de cursar la seva sol·licitud i presentar la documentació pertinent a través del ‘Canal Empresa’, la pàgina web de la conselleria d’Empresa i Treball. La inscripció és condició indispensable per cobrar les ajudes. Aquells que no s’hi inscriguin, malgrat complir els requisits, no cobraran res. Tampoc podran reclamar a posteriori.
L’ordre publicada aquest dimarts en el DOGC no explicita els temps de pagament als sol·licitants.
Sí, però el sol·licitant no podrà cobrir-se despeses que ja s’hagués cobert en anteriors tandes d’ajudes. Només podrà presentar sol·licituds d’ajudes per noves despeses o aquells que es quedessin sense cobertura.
Les empreses o autònoms que acabin ingressant les ajudes però no compleixin algunes de les obligacions imposades per les mateixes hauran de retornar l’import rebut. A més, l’Administració els podrà exigir un recàrrec. I «seran responsables dels danys i perjudicis que s’hagin produït, si procedeix, així com de totes les despeses generades per l’aplicació d’aquestes mesures de recolzament», segons deixa explícit el DOGC.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.