Mobilitat compartida

La vaga de renfe i el pont d’octubre incrementen el 30% l’activitat de Blablacar

La falta d’oferta ferroviària eleva la demanda d’alternatives de viatge compartit

bla

bla

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La plataforma de viatges compartits Blablacar registra un augment d’activitat del 30% coincidint amb la vaga de Renfe i el pont d’octubre. La companyia, que recentment ha arribat a les xifres d’activitat obtingudes en les mateixes dates del 2019, preveu un total de 200.000 viatges per a aquest pont festiu. L’efecte de la vaga dels treballadors de Renfe ha tingut un efecte directe en l’increment de l’ús de cotxes compartits. Blablacar té 90 milions d’usuaris a 22 països. Sis milions d’aquests usuaris són a Espanya. Del total de viatges registrats per Blablacar, el 34% corresponen a Andalusia; el 13%, a la Comunitat de Madrid; el 12%, al País Valencià, i el 7%, a Castella i Lleó. Així mateix, els trajectes preferits pels usuaris són els que cobreixen els recorreguts de Madrid / València, Huelva / Sevilla, Màlaga / Sevilla, Múrcia / Cartagena, Barcelona / Madrid, Jaén / Granada, Màlaga / Marbella, Sevilla / Madrid i Salamanca / Madrid.

Florent Bannwarth, director d’operacions de Blablacar a Espanya i Portugal, considera que «el context actual de vaga de trens i de l’augment del preu de la gasolina porta els usuaris que vulguin viatjar per al pont del Pilar a buscar una manera de viatjar econòmica i eficient».

En el cas de Catalunya, fonts de l’empresa admeten que la recuperació de l’activitat no ha sigut tan ràpida al llarg de l’estiu com a nivell estatal, i és ara quan s’estan arribant a nivells previs a la pandèmia en aquestes mateixes dates. Sí que van créixer més els viatges transfronterers, que van arribar a nivells d’activitat del 2019 al juliol. En gran part es deu al turisme francès i a la penetració del cotxe compartit a França. En els primers dies de la vaga de trens es va veure un creixement en la demanda del 10% a Catalunya, més que a la resta d’Espanya, i des d’aquesta setmana Catalunya segueix creixent a més ritme que la mitjana espanyola.  Blablacar preveu uns 16.000 viatges amb origen Catalunya durant aquest pont. La distància mitjana aproximada és de 295 quilòmetres, una mica superior a la distància mitjana a Espanya, i el preu mitjà, de 13 euros.

La majoria dels viatges registrats des de Catalunya se circumscriuen als següents trajectes:

BarcelonaMadrid

BarcelonaValència

LleidaBarcelona

BarcelonaParís

GironaBarcelona

BarcelonaAlacant

BarcelonaSaragossa

BarcelonaMàlaga

Notícies relacionades

TarragonaBarcelona

BarcelonaMúrcia

Temes:

Mobilitat