Automoció

El Govern comença a recaptar pels ajuts a la compra d’automòbils

  • Els que van acudir als plans Renove o Moves han de tributar a la campanya de la renda en funció dels seus ingressos i de l’import rebut per l’ajuda pública a la compra de vehicles sostenibles.

Concessionari d’automòbils a Barcelona.

Concessionari d’automòbils a Barcelona. / JOAN PUIG

1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La lletra petita sol fer-se gran en aquests casos. El Govern comença demà 7 d’abril a recuperar part del prestat dins dels seus plans d’ajuda a la compra d’automòbils de l’any passat, 2020. Amb l’inici de la campanya de la renda, tots els beneficiaris d’una quantitat d’ajuda directa per a la renovació del seu vehicle vell per un altre de més sostenible hauran de pagar la part proporcional tipificada en la normativa del pla de recolzament difós pel Govern.

Segons informa el portal especialitzat Unoauto, els compradors d’un cotxe que s’hagin beneficiat del pla Renove o del Moves, que tinguin un salari net mitjà de 21.161 euros anuals, hauran d’abonar en la seva declaració un màxim de 1.650 euros. S’estima que els que hauran de pagar més són els que van sol·licitar una ajuda a la compra per a un vehicle de ‘zero’ emissions (elèctrics, híbrids endollables i pila de combustible), ja que en el seu cas els ajuts eren de 4.000 euros, per la qual cosa hauran d’abonar 1.200 euros. La xifra pot ser superior si van ampliar l’ajuda al convertir en ferralla un cotxe vell (5.500 euros d’ajuda en total), i hauran de pagar aquests 1.650 euros.

Paguen tots els ajuts

Notícies relacionades

Però no només tocarà pagar als que van optar per un vehicle d’etiqueta ‘Zero’. També pagaran tots els altres. Si es va optar a l’ajuda per comprar un model d’etiqueta ‘C’ de combustió (800 euros), la xifra a pagar a Hisenda és de 240 euros. Si el model era etiqueta ‘Eco’ (híbrids no endollables en general i de gas), la xifra de l’ajuda pujava fins als 1.000 euros (1.500 si anava a ferralleria lel vell), el que caldrà pagar seran 300 euros.

Els ajuts són d’anada i tornada. Els incentius a la compra estan tipificats com a guany patrimonial i, per tant, ha d’incloure’s l’import en la base imposable de l’Impost de la Renda a les Persones Físiques (IRPF), tributant en funció dels ingressos i la situació personal i familiar de cada contribuent. No tributen els descomptes addicionals que molts fabricants també van realitzar l’any passat, empesos molts pel canvi de normativa d’emissions per ‘treure’s de sobre’ alguns models. La no-declaració d’aquests ajuts pot suposar una sanció i l’obligatorietat de presentar una declaració complementària.

Temes:

IRPF