Oci durant les festes

Aquests són els 17 patis d’escola oberts a Barcelona per Nadal

Disposaran de monitors i 14 faran una activitat de circ d’estiu, amb malabarisme i equilibrisme

Aquests són els 17 patis d’escola oberts a Barcelona per Nadal

Manu Mitru

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Barcelona és una de les grans ciutats europees amb menys espai verd per habitant. Això també implica que els nens de la capital catalana tenen menys llocs on jugar sense el neguit del trànsit o la fermesa d’un urbanisme no sempre amable (i permissiu) amb el joc infantil. Així les coses, l’ajuntament, com ja es feia altres anys, ha decidit obrir patis d’escola per Nadal perquè la canalla i el jovent pugui tenir un lloc on distreure’s. Són 17.

Estaran oberts fins al 8 de gener entre les 11 i les 14 hores i a 14 patis es faran activitats de circ d’hivern entre les 12 i les 13.30 hores, segons concreta el consistori en un comunicat. El programa ‘patis oberts’ és una iniciativa impulsada per l’ajuntament en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona , els districtes i diferents entitats educatives i socials de la ciutat. Tots els patis disposaran de monitors, que a més d’encarregar-se de la cura de la instal·lació, procuraran «establir dinàmiques de relació entre els nens i els adolescents». El circ d’hivern convidarà els assistents a «explorar la tècnica dels malabars (amb pilotes, anelles i bitlles), el diàbolo i el plat xinès» i també permetrà que s’introdueixin en l’equilibri sobre un cable.

Els patis oberts són els següents:

  • Escola Cervantes (Sant Pere Més Baix, 31).

  • Escola Ferran Sunyer (Viladomat, 2-8).

  • Escola Mallorca, (Londres, 64).

  • Institut-escola Lluís Vives (Canalejas, 107).

  • Escola Poble-sec (passeig de l’Exposició, 1).

  • Escola Duran i Bes (Vallespir, 198).

  • Institut Menéndez Pelayo (Via Augusta, 140).

  • Escola la Sedeta (Indústria, 67).

  • Escola El Carmel (Llobregós, 154).

  • Escola Font d’en Fargas (passeig de la Font d’en Fargas, 65).

  • Institut-escola Antaviana (Nou Barris, 12).

  • Escola Pompeu Fabra (Olesa, 19).

  • Escola Concepción Arenal (Cristóbal de Moura, 240).

  • Escola Can Fabra (Sant Adrià, 20).

  • Escola Baró de Viver (Tucuman, 1).

  • Institut-escola El Til·ler (Mollerussa, 1).

  • Escola Farigola del Clot (Hernán Cortés, 6).

Notícies relacionades

Els quatre últims centres educatius són els que no ofereixen l’espectacle de circ d’hivern.


A més d’obrir patis d’escoles públiques, el consistori ha programat activitats lúdiques vinculades amb el joc en diferents punts de la ciutat. Són els següents:

CIUTAT VELLA:

  • ‘Carretada de contes’, 27 de desembre de 16.30 a 17.30 hores als Jardins de Rubió i Lluch.

  • ‘El tió de Nadal’, 28 de desembre de 16.30 a 18.30 hores, als Jardins de Sant Pau.

  • Jocs de fusta ‘Peixos’, amb diferents sessions i ubicacions: 29 de desembre de 16.30 a 18.30 hores a la plaça de Folch i Torres, i de 10.30 a 12.30 hores a la plaça Poeta Boscà. També el 27 de desembre de 10.30 a 12.30 hores a la plaça de la Mercè, i el 28, amb el mateix horari, al Pou de la Figuera.

GRÀCIA:

  • La Fira del Joc i la Creativitat de la Vila de Gràcia, a la plaça del Sol, del 29 al 31 de desembre.

SANT ANDREU:

  • Activitats a càrrec de Tri Circ, un tricicle amb elements de circ, música, ‘swing’ i una pallassa al volant. Circ itinerant de petit format i per a totes les edats. Es podrà veure el 28 de desembre, de 17 a 19 hores, al carrer Gran de Sant Andreu; el 30 de desembre, d’11.30 a 13.30 hores a Fabra i Puig i l’Onze de Setembre, i el 4 de gener, amb el mateix horari, a la plaça de la Trinitat Vella.