Infraestructures

L’enfondrament d’un mur enorme sobre les vies deixa inoperativa la línia Barcelona-Terrassa dels FGC

L’enfondrament d’un mur enorme sobre les vies deixa inoperativa la línia Barcelona-Terrassa dels FGC

ACN

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Al costat de l’Hotel Don Candido, un dels edificis més singulars de Terrassa. Allà, on el tren circula al descobert, una de les enormes parets de la galeria s’ha esfondrat i ha caigut sobre les vies aquest divendres a la tarda, cosa que ha obligat a tallar la circulació de la línia S-1 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). No hi ha hagut ferits, però l’abast del sinistre aventura una reparació que no serà d’un dia per l’altre. Ha tingut lloc el mateix dia que un tren de Rodalies ha descarrilat entre Planoles i Ribes de Freser arran d’un despreniment. En aquest cas, 12 persones i el maquinista del comboi de la línia R-3 han hagut de ser evacuats en bus fins a la seva destinació. En cap dels accidents s’han hagut de lamentar danys personals. De molèsties, moltes. I les que han de venir. La línia S-1 uneix la plaça de Catalunya, a Barcelona, amb l’estació de Terrassa-Nacions Unides. L’incident ha obligat a guillotinar el recorregut, de manera que els trens només arriben fins a Sant Cugat, amb la qual cosa hi ha vuit baixadors que es queden sense servei.

En el cas de Rodalies, el descarrilament s’ha produït a les set del matí a la boca d’un dels túnels de muntanya que travessen els trens entre Planoles i Ribes de Freser. Totes les persones que anaven al tren han resultat il·leses. Han hagut d’anar a peu fins a un pas a nivell situat a uns 300 metres i des d’allà han seguit camí per carretera. Tècnics d’Adif ja analitzen l’abast de la incidència, mentre Renfe ha establert un servei alternatiu en bus que enllaça els dos municipis.