Mobilitat

Barcelona demana el pagament per ús a les autopistes alliberades de peatge

Janet Sanz reclama millores en el transport públic metropolità per «desincentivar l’ús del vehicle privat»

Barcelona demana el pagament per ús a les autopistes alliberades de peatge
1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El final dels peatges ha generat un carrusel de declaracions sobre quin model han de seguir les autopistes alliberades de barreres a partir d’ara per garantir el seu manteniment i correcte funcionament. Aquest dijous s’ha afegit al debat la tinenta d’alcalde d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, que ha apostat pel pagament per ús que incentivi l’aposta pel transport públic. La regidora de Barcelona en Comú ha celebrat el final de la gestió privada d’infraestructures públiques i ha recordat que la Unió Europea imposa que abans del 2024 tots els estats membres tinguin tancat un model d’administració pública que no encoratgi el vehicle privat. Per a això, Sanz ha reclamat millores en el transport públic metropolità perquè sigui «eficient, competitiu, accessible i a un preu econòmic. O sigui, que sedueixi els potencials usuaris.

Sobre la possibilitat d’instal·lar un peatge urbà a la ciutat, ha avançat que estan esperant les conclusions d’un estudi encarregat a l’empresa pública Barcelona Regional, però ha recordat que no es podrà impulsar sense la implicació del Govern central i la Generalitat.