GREMI EN LLUITA

Uber denuncia Élite Taxi per boicotejar el seu retorn a Barcelona

La multinacional acusa l’associació d’amenaçar i intimidar els «centenars» de conductors que es van apuntar a l’‘app’

Uber denuncia Élite Taxi per boicotejar el seu retorn a Barcelona
1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Que la millor defensa és un bon atac és un tòpic futboler que també s’aplica a altres sectors. Al del taxi, per exemple. Si en el passat han sigut les associacions les que han assaltat el fortí d’Uber per evitar que la multinacional guanyi terreny a Barcelona, ara és la companyia la que pren la iniciativa amb una demanda contra Élite Taxi i els seus dirigents, a qui acusa d’«intimidació i boicot col·lectiu» per impedir el seu desembarcament (el tercer) a la capital catalana.

Uber ja té permís per operar a la ciutat com a aplicació vinculada al taxi, després de descartar la seva aposta per les VTC, molt limitades per un decret aprovat pel Govern a principis del 2019. Va haver d’esperar un mes perquè l’Institut Metropolità del Taxi (IMT) aprovés la seva proposta, sobretot, pel que fa la tarifa de preu tancat (T3). A partir d’aquell moment, les associacions del gremi han hagut de modificar la seva estratègia, centrada ara a convèncer els taxistes que no treballin per a aquesta firma. Per ara els ha sortit bé, ja que resulta impossible demanar un taxi a través de l’‘app’.

Por de treballar

Notícies relacionades

Segons Juan Galiardo, director d’Uber a Espanya, fa mesos que treballen «per recuperar la confiança dels taxistes de Barcelona i centenars s’han registrat» per unir-se a la seva plataforma. «Lamentablement –prossegueix el directiu– la campanya d’amenaces, intimidació i boicot col·lectiu d’Élite Taxi i Taxi Project 2.0 han fet que molts tinguin por de sortir a treballar». Per tot això, Uber ha interposat una denúncia davant l’Autoritat Catalana de la Competència que inclou els responsables d’aquestes associacions. Una manera d’assenyalar directament la cara més visible del sector, Tito Álvarez.

Segons Uber, aquesta campanya consisteix a «identificar els taxistes» que operen a través de la seva aplicació per després divulgar-ne les dades en grups privats i xarxes socials, de manera que puguin ser «assetjats i amenaçat». La conseqüència d’això és que centenars de taxistes no han començat a conduir amb Uber o s’hi han donat de baixa per temor de represàlies. A principis de març, quan van anunciar el retorn a Barcelona, asseguraven disposar d’entrada de350 xòfers.