GREMI EN LLUITA

Uber ja pot treballar a Barcelona

L’Institut Metropolità del Taxi dona l’‘ok’ a la seva tarifa de preu tancat i Élite Taxi anuncia que posaran la ciutat «potes enlaire» perquè no puguin operar a la ciutat

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un mes i set dies després d’anunciar que tornaven a Barcelona, Uber finalment ha aconseguit el permís de l’Institut Metropolità del Taxi (IMT) per poder operar dins de la llei. En aquestes setmanes la seva presència ha sigut gairebé nul·la, amb servei només durant els primers dies. Després, davant la pressió del gremi, que va empetitir els taxistes que s’havien apuntat a treballar per a la multinacional, la seva aplicació sempre donava el mateix missatge en el qual s’informava que no hi havia servei per a la zona sol·licitada. Bàsicament, no hi havia cotxes perquè al no tenir el permís administratiu, els xòfers es jugaven un expedient que podria derivar en sancions. Aquest divendres, no obstant, la situació ha canviat de manera radical després que el gestor públic hagi anunciat que Uber ja ha passat el tall i que, per tant, ja pot funcionar amb tots els papers en regla. Élite Taxi, l’associació majoritària del sector, ja ha avançat la seva intenció de boicotejar qualsevol intent de l‘’app’ de guanyar terreny a l’àrea metropolitana de Barcelona: «Posarem la ciutat potes enlaire».

Notícies relacionades

Segons una breu comunicació facilitada per l’IMT, «a data d’avui Uber ha complimentat els requeriments tècnics de la tarifa 3 exigida per l’IMT (la de preu tancat)», tot i que falten, segons aquesta mateixa veu, «analitzar els documents aportats relatius a les obligacions fiscals, laborals, mercantils i en matèria de protecció de dades». La pregunta és obligada: ¿Significa això que Uber ja pot operar a Barcelona amb totes les de la llei? La resposta és que l’empresa «ja compleix els requisits», és a dir, sí que pot. Que es faci públic un divendres de Sant Jordi no sembla de cap manera fútil, ja que estem a les portes d’una imprevisible escalada del conflicte entre els taxistes i l’aplicació que aquesta vegada sí, en el tercer intent, sembla que trobat la tecla per posar la poteta a la capital catalana, una de les poques grans urbs que fins ara se li havien escapat.

¿Tornada als carrers?

Un portaveu d’Uber ha confirmat a Uber que han rebut la validació el matí d’aquest divendres i que la setmana que ve donaran més detalls sobre el llançament del servei de preu tancat de l’aplicació. Per la seva banda, Élite Taxi, a través d’un dur comunicat, adverteix que ni de bon tros es quedarà de braços plegats davant el permís atorgat a la companyia. «La nostra intenció davant l’enemic més gran del taxi en la seva història no canvia gens. Uber continua sent no grata a Barcelona», adverteixen. La nota considera «traïdors» els taxistes que vulguin unir-se a la plataforma i exigeix a l’IMT que se’ls pugui identificar de manera visible al vehicle «per poder continuar fent pedagogia amb ells». La informació acaba amb una clara declaració d’intencions: «Des d’avui Élite Barcelona es posa a treballar per posar-ho tot potes enlaire fins que a Barcelona es compleixi la llei». Una manera d’anunciar que el taxi tornarà a prendre els carrers més aviat que tard.

Temes:

Uber Taxis